Schuttevaer

Maritiem nieuws: zoet, zout & zakelijk
Schuttevaer Premium

Draagvleugelboot vliegt in volle vaart op de keien

AMSTERDAM

De Rosanna, een van de draagvleugelboten waarmee Connexxion een sneldienst onderhoud tussen Amsterdam en IJmuiden-Velsen, is maandagochtend met volle snelheid op de zuidoever van het Noordzeekanaal gevaren.

1 / 2
Draagvleugelboot vliegt in volle vaart op de keien

Draagvleugelboot vliegt in volle vaart op de keien

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (15)
  • michiel

    Tja, en ik wil op de fast ferry gaan varen…maar gezien de reacties hier, zal ik me toch nog meer laten informeren voordat ik een beslissing neem…

  • Dkoi

    sorry moet zijn roeien natuurlijk

    gr dmw

  • Dkoi

    Tuurlijk moeten we stoppen met modder gooien.
    Ook hebben alle nieuwe alle benodigde opleidingen gevolgd, en heeft het managment gefaald door te luisteren maar niet te willen horen.
    Maar alles komt ook doordat de provincie NH Connexxion uitkleed mbt vergoedingen als ze voor het openbaar vervoer iets meer uit die grote zak met geld van ze halen en connexxion gewoon belonen kunnen ze de werknemers een risico gerelateerd loon betalen. En dan blijven de UITSTEKENDE UITZENDKRACHTEN EN ANDERE INHUUR gemotiveerd hun werk doen en of treden ze in vaste dienst.
    Nu moeten ze de hele tijd achter de feiten aan lopen en roeen met de riemen die ze hebben.
    En dat alleen maar omdat de provincie Noord-Holland z’n hand op de knip houd en het geld dat ze hebben in IJSLAND op de bank zetten.

  • jan-paul

    Moet vanzelf modder zijn !! sorry jp

  • jan-paul

    Vrienden,
    laten we stoppen met moder gooien naar elkaar aub.
    En terug naar de kern van het probleem gaan nl. Het management!!
    Tegen de adviezen van de ervaren schippers in,worden nieuwe schippers in de lijn dienst gezet en het allerliefst 2 onervaren schippers bij elkaar. Wij als ervaren schippers hebben dit regelmatig gemeld, en vervolgens wordt er niet naar ons geluisterd !!
    vr gr Jan-paul ( een UITSTEKENDE uitzendkracht !!).
    dank je wel mark

  • jeffrey

    Hee mark ha ha

  • Mark

    Beste stuur lui staan weer aan wal!!
    er staan hier op de site ook positieve dingen over de Draagvleugel boot,en in dord varen catamarans.
    @ die anonieme schipper Laat ze asjeblieft(!) met die gare waterbussen wegblijven. Wel eens in Alblasserdam rollen draad geladen/gelost, de laatste tijd.Bij een draagvleugelboot heb je dan geen last.

    In dit artikel staat dat:maar in 2007 voer er een tegen een patrouilleschip van de Koninklijke Marechaussee.
    Terwijl als je op deze site het artikel op zoekt staat er:Patrouillevaartuig boort zich in kwetsbare draagvleugelboot!!???
    doe je huis werk!!
    Enne Johan,schippers zijn slecht- of niet opgeleid (geldt trouwens voor alle uitzendkrachten die Connexxion huurt, als het maar goedkoop is).dit is dus ook gelul.

    Ook werken er div schippers al div jaren vast in dienst en hebben we een paar UITSTEKENDE uitzend schippers.
    Die het gewoon een mooie uitdagende baan vinden.dus even niet dat gelul van:en deel van het personeel(nu vaak vaste dienst); kan écht nergens anders aan de gang. Vandaar dat ze maar bij Connexxion blijven werken tot hun AOW mijnheer C janszn!!!
    Ik weet genoeg ook over Jeffry en die mag wel wat in dimmen,ik heb nog wel wat leuke foto’s van deze goede schipper..

  • gerry

    Beste meneer Zwart, Ik ken deze ex werknemer en deze jongeman is altijd goed bezig geweest met de veiligheid aan boord van deze schepen. Wat hij zegt klopt ook connexxion gaf mensen de kans om zonder radar aan boord van de draagvleugel te laten.Ook gaf het nova college met toestemming van connexxion een diploma weg.zelf meegemaakt!!! Ik ben blij dat eindelijk de waarheid boven water komt want mijn kinderen gaan ook met dat vervoers middel

    gr

  • G.J.Zwart

    Het is jammer dat een sneldienst zoals de fastferry,s een zo negetief imago hebben, terwijl de forensen er duidelijk baad bij hebben.
    De inhoud van de opleiding is mij niet bekend maar als een ex medewerker die geen spaan over laat van zijn ex baas, deze in zijn pakket heeft vraag ik me af hoe deze zijn pupillen voorbereid. Het venomeen simulator is een mooie uitvinding en kan inderdaad veel betekenen. Helaas weet de leerling ook dat het geen werkelijkheid is en naar mijn mening is de reactie in werkelijkheid op een probleem toch iets anders.

  • C.Janszn

    @de vogel,

    Laat ze asjeblieft(!) met die gare waterbussen wegblijven. Wel eens in Alblasserdam rollen draad geladen/gelost, de laatste tijd. Lokaal heet daar de Fast Ferry, niet voorniets de HOU-Je-VAST Ferry. Dit is trouwens aanmerkelijk verbeterd de laatste jaren, nu is het echter wel de Iets-minder-Fast Ferry..

    Ook het lumineuze idee rond Nijmegen, met dergelijke catamarans; is gelukkig ook al weer een zachte en vredige dood gestorven. Gelukkig!!

    @Gerry,

    Jou ervaringen komen overeen met mijn info. Tot nu toe heb ik echter zelf werken voor de fam. zwets, ehhh Swets/ODV(bv!); voor mijzelf weten te voorkomen. Vooral begeleiding van (vaak op zich goede) nieuwe schippers, en een goed beoordelings(en een zinvol promotie-/degradatie-) beleid is bij deze werkgever ver te zoeken.
    Een deel van het personeel(nu vaak vaste dienst); kan écht nergens anders aan de gang. Vandaar dat ze maar bij Connexxion blijven werken tot hun AOW; nee, nou ga ik denken dat dit nu het beste recept-voor-succes gaat opleveren?!!

    Vooral jouw punt van loon naar werk/verantwoordelijkheid, gecombineerd met de gigantisch positieve arbeidsvreugde bij deze werkgever(en onder elkaar); laat de oorzaak van het grote verloop (vooral bij connexxion Drechtsteden) zich makkelijk raden. Evenwel zonde dat een opzich waardevolle sneldienst Velzen-A’dam, aan zulke management fouten zijn tegenslagen moet gaan danken.

    Veel sterkte en wijsheid,

  • Gerrie

    Doordat ik bij de Waterbus en Fast Ferry gewerkt heb en ook gevaren heb, ook met de Flying Dutchman weet ik hoe het werkt. Maar laat de raad voor transport en veiligheid eens gaan kijken bij al het snelle vervoer. In Dord werk sowieso een zombie en verder nagenoeg de helft uitzend krachten, wat zeker goede schippers zijn. Maar opleiding, bhv, calemiteiten training en loon naar werk oftewel verantwoording cq. gevaar. Het personeel verloop is giga. Helaas weet ik te veel. Groetjes

  • de vogel

    ze moete die draagvlugelbote gewoon weg doen en van die gewoone water bussen inseten net als tussen dordrecht en rotterdam

  • Johan

    De verwijten kloppen allemaal, schippers zijn slecht- of niet opgeleid (geldt trouwens voor alle uitzendkrachten die Connexxion huurt, als het maar goedkoop is) en er is meer: te weinig of geen rust tussen de diensten, dubbele diensten (hoe bedoelt u: vermoeid?) en ga zo maar door.
    het was idd wachten op het volgende ongeluk, en dat doen we nu alweer.

  • Henk Ros

    Connexxion…..
    Een reeds ernstig besmette naam.
    Semi overheid.
    Zeer slechte werkgever.
    Slecht voor voor zijn personeel en materieel.

  • C. Janszn.

    zie ook:
    http://gespot.at5.nl/2009/02/02/ongeluk-met-draagvleugelboot/

    Bij ons aan boord hebben we ook wel eens een joker; die ‘s-ochtends vroeg bakkies
    DeCaf uitdeeld, en zo iedereen aanboord een zwaar cafeïne tekort bezorgd.

    Een dergelijk foutje kan in sommige gevallen toch minder onschuldig zijn, dan we
    altijd dachten…..

    Met Vriendelijke Groet,

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Indien u nog geen account heeft kunt u zich hier registreren om te kunnen reageren op Schuttevaer.nl. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook