Duwstel vaart met helft bemanning

De waterpolitie uit Sneek heeft maandag 2 februari op het Prinses Margrietkanaal in de gemeente Wymbritseradiel een duwstel stilgelegd omdat het slechts de helft van de voorgeschreven bemanning aan boord had.

Op de hoek van het Margrietkanaal en de Jeltesloot zag de waterpolitie een sleepboot varen die een duwbak duwde. Op de duwbak stond een tractor/maai combinatie. Bij controle aan boord bleek bemanning slechts uit één persoon bestond. De verplichte matroos ontbrak. De chauffeur van de tractor was wel aan boord maar die had geen kaas gegeten van het varen en was ook niet in het bezit van een geldig vaardocument. Bij nader onderzoek zagen de agenten dat voor de duwboot ook geen Certificaat van Onderzoek aan bood was. Na controle bij de Inspectie Verkeer en Waterstaat bleek dat voor het vaartuig geen certificaat was afgegeven. Voor de veiligheid aan boord ontbraken de verplichte brandblussers en de uitlaat van het stroomaggregaat in de duwbak was niet geïsoleerd.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Duwstel vaart met helft bemanning | Schuttevaer.nl

Duwstel vaart met helft bemanning

De waterpolitie uit Sneek heeft maandag 2 februari op het Prinses Margrietkanaal in de gemeente Wymbritseradiel een duwstel stilgelegd omdat het slechts de helft van de voorgeschreven bemanning aan boord had.

Op de hoek van het Margrietkanaal en de Jeltesloot zag de waterpolitie een sleepboot varen die een duwbak duwde. Op de duwbak stond een tractor/maai combinatie. Bij controle aan boord bleek bemanning slechts uit één persoon bestond. De verplichte matroos ontbrak. De chauffeur van de tractor was wel aan boord maar die had geen kaas gegeten van het varen en was ook niet in het bezit van een geldig vaardocument. Bij nader onderzoek zagen de agenten dat voor de duwboot ook geen Certificaat van Onderzoek aan bood was. Na controle bij de Inspectie Verkeer en Waterstaat bleek dat voor het vaartuig geen certificaat was afgegeven. Voor de veiligheid aan boord ontbraken de verplichte brandblussers en de uitlaat van het stroomaggregaat in de duwbak was niet geïsoleerd.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer