Rita hakt de knoop door

Hudong-Zhonghua Shipbuilding Co. Ltd in Shanghai heeft vrijdag 23 januari bouwnummer 1537A te water gelaten. Rita Stokhof de Jong, echtgenote van Wagenborg’s projectmanager nieuwbouw Maurice Stokhof de Jong zette met de doop de stapelloop in gang.

Rita hakt de knoop door

Koninklijke Wagenborg brengt het schip als Alaskaborg in de vaart. Ze is de tiende van een grote serie 17.500-tonners die de Chinese werf voor de Delfzijlse rederij bouwt. De Amstelborg, Arneborg, Asiaborg, Amazoneborg, Americaborg, Africaborg, Australiaborg, Atlanticborg en Avonborg zijn inmiddels in de vaart. De algemene gegevens van de 1A ijsversterkte en met drie zestig tons dekkranen uitgeruste multipurpose schepen luiden: lengte over alles 143 meter, loodlijnlengte 133,36 meter, breedte 21,50 meter, holte naar de mal midscheeps tot het bovendek 13,30 meter, diepgang naar de mal 9,69 meter, gt/nt 11.864/5650. Stond in de machinekamer van het eerste achttal een 7800 kW Wärtsilä 8L46B-hoofdmotor, de Avonborg, Alaskaborg en volgende schepen in deze serie worden voortgestuwd door een 7500 kW Wärtsilä 6L46F. Deze ‘A’-schepen worden wereldwijd ingezet voor het transport van bosproducten, staal, projectlading en containers. De verwachte oplevering van de Alaskaborg is medio maart. (HZ)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Rita hakt de knoop door | Schuttevaer.nl

Rita hakt de knoop door

Hudong-Zhonghua Shipbuilding Co. Ltd in Shanghai heeft vrijdag 23 januari bouwnummer 1537A te water gelaten. Rita Stokhof de Jong, echtgenote van Wagenborg’s projectmanager nieuwbouw Maurice Stokhof de Jong zette met de doop de stapelloop in gang.

Rita hakt de knoop door

Koninklijke Wagenborg brengt het schip als Alaskaborg in de vaart. Ze is de tiende van een grote serie 17.500-tonners die de Chinese werf voor de Delfzijlse rederij bouwt. De Amstelborg, Arneborg, Asiaborg, Amazoneborg, Americaborg, Africaborg, Australiaborg, Atlanticborg en Avonborg zijn inmiddels in de vaart. De algemene gegevens van de 1A ijsversterkte en met drie zestig tons dekkranen uitgeruste multipurpose schepen luiden: lengte over alles 143 meter, loodlijnlengte 133,36 meter, breedte 21,50 meter, holte naar de mal midscheeps tot het bovendek 13,30 meter, diepgang naar de mal 9,69 meter, gt/nt 11.864/5650. Stond in de machinekamer van het eerste achttal een 7800 kW Wärtsilä 8L46B-hoofdmotor, de Avonborg, Alaskaborg en volgende schepen in deze serie worden voortgestuwd door een 7500 kW Wärtsilä 6L46F. Deze ‘A’-schepen worden wereldwijd ingezet voor het transport van bosproducten, staal, projectlading en containers. De verwachte oplevering van de Alaskaborg is medio maart. (HZ)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer