Geknoei met vaartijdenboeken

De waterpolitie heeft de afgelopen week verschillende schippers bekeurd voor het overtreden van de vaar- en rusttijden. In twee gevallen werd ook valsheid in geschrifte ten last gelegd.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (22)

  • Als ieder zich aan de regels van vaartijd en bemanning houdt, dan hoeven we elkaar ook niet vals te beconcureren.

    Geplaatst door: Adri op
  • ik dacht dat we in een democratie leefde maar ik begin er steeds meer aan te twijfelen, minister Bos die banken koopt, minister Donner die grore zakken geld naar Corus brengt en nu dit.
    De politie gaat over op KGB praktijken, in de bosjes spieden naar schepen en de volgende dag even de acceptgiro brengen.
    Wat zal de KGB-agenten blij zijn met die in de toekomst verplichte AIS-transponder want dan kan men het rustig vanuit het bureau op internet checken, en dan de acceptgiro op de postkamer naar ons sturen.
    Even ter vergelijk een inbreker moet je betrappen met een heterdaadje voor een veroordeling, maar ondernemers mag je gewoon zo mondeling beetpakken.
    Ik hoop dat minister Bos of Donner mijn onderneming ook koopt of steunt.
    Bah waar zijn we hier mee bezig in dit kikkerland

    Geplaatst door: c de waardt op
  • de klpd meld niet even dat de schepen wel rustijt hebben genooten er werd wind voorspeld en daar om waren de schepen door gevaren naar lemmer en toen gaan rusten om de rijs deze week weer te doen en een vrijweekend wand dat is ook belangerijk maar daar is geen begrip voor deze schepen varen van maan dag tot vrijdag en komen dan aan de 65 uur van de 70 die mag onder a1 ja de wet is overtreden op die avond maar over de week gerekend nied dus zeg het maar wat is goed en wat niet

    Geplaatst door: jan op
  • het is op de weg niet anders in het vervoer , bijv 42 minuten ipv 45 min rust en je komt 2 weken later in frankrijk en de politie houdt je aan daarvoor
    KASSA 2800 euri

    Geplaatst door: cees op
  • je word gestraft als je wilt werken hoe is het mogelijk.aan de wal mag je dag en nacht werken en der is geen haan die der om kraait.voor dag en nacht varen met te wienig bemanning daar kan ik nog voor inkomen maar als je met 2 stuurmannen ban en 1 matroos aan boord ben en dan nog maar 14u mogen varen is absurt.ik zou zeggen laat de mnsen eens werken als ze willen

    Geplaatst door: Joske op
  • dat er gecotroleerd word is goed maar bij het kanaal langs rijden en dan zeggen wij hebben u zien varen heb ik m ijn twijfels want we weten allemaal dat de politie jaarlijks een x bedrag aan boetes moeten innne.laten ze dan een foto nemen met datum en tijdstip want de politie komt ook niet eerlijk aan hun bewijzen.

    Geplaatst door: jan op
  • Er is maar 1 gevaar in de binnenvaart,dat is de scheepseigenaar die zijn knip dicht wil houden en ten kosten van de werknemers zijn schip wil exploiteren

    Geplaatst door: Willem op
  • Met te weinig mensen toch van de vracht zoveel mogenlijk overhouden dat wil iedereen. De andere systeem vaart moet dan maar bloeden ? en meegaan in leugen voor eigen bestwil. Ruud

    Geplaatst door: ruud op
  • groot gelijk dat ze er eens meer controle doen want er zijn veel beuzelaars bij die de wet aan hun laars veegt het moet maar eens ophouden met dat gesjoeimel

    Geplaatst door: edwin Caenen op
  • valt dit niet onder provoceren!!!

    Geplaatst door: Ed op
  • Regels zijn regels als ik 200 km/uur rij ben ik ook fout!.

    Daarnaast kun je je beter aan de wet houden ipv te roepen “ga boeven vangen” dat is namelijk wat de Klpd doet in dit geval er zou nog veel meer gecontroleerd moeten worden tot dat een ieder zich beseft dat dat ten eerste veiliger is en er geen concurentievervalsing is daarnaast de bemm sterkte moet ook veel strenger naar gekeken worden M.I.

    In Duitsland laat je t wel uit je hoofd om je “Vaartijd” te overtreden!.dus nemen de meest de boete voor lief maar tis en blijft een gebed zonder end!!!.

    Geplaatst door: Chris. op
  • Bekeuring voor te hard werken

    Geplaatst door: tja op
  • Natuurlijk zijn dit de over-bekende kleine boefjes. Die hebben nu een pets op hun billen gekregen en zitten met pijnlijke billen een beetje te draaien in de kleuterklas. Met een traantje in de ooghoeken zien ze: hoe alle andere kleine boefjes met grote ogen. Verschrikt het tafereel hebben gevolgd, en die toch meer zijn geschrokken van de Blair-partij(die ze zojuist hebben aanschouwd); dan dat ze willen laten merken aan de (Kleuter-)schooljuf!

    Het gevolg is dat iedereen weer een beetje minder de grenzen van de gebruikelijke marges gaat overschrijden. Echter eenieder, klein boefje of anderswege, zou toch een beetje moeten uitkijken met valsheid in geschrifte. Hieraan wordt immers veel zwaarder getild dan menigeen zich zo dagdagelijks voor ogen heeft!

    Dat laatste geval met die A1-bemanning die het nog wel wat bonter weet te maken: Naast Valsheid in geschrifte bestaat ook nog eens zoiets als; valsheid in de Handelspraktijk!!
    Mijn conclusie:
    Wordt het niet eens tijd dat naast bonnen voor Valsheid in geschrifte(!), er ook eens een pak verbalen uitgedeeld gaat worden voor Economische Delicten! Vooral wanneer bij onderbemand varen; alle grenzen van het ontoelaatbare bij herhaling ruimschoots overtreden(en overschreden) worden. . . . . .

    De hier meelezende agenten van de KLPD-Water weten nog veelmeer dan wij; wie hun vaste klantjes zijn, op dit gebied.
    In deze tijden van Vrachtprijzen die compleet door de hoeven zakken; kan een beetje toezicht op een (door mij als vrij hinderlijk bevonden!) deel van de wel wat al te vrij ondernemende, vrij ondernemers echt geen kwaad.

    Het zijn immers deze (altijd alles beter-wetende) vrij geesten, die met hun praktijken mijn werkgevers(potentieel) op een onoorbare wijze; mee het faillissement in kunnen trekken. En wat is dan de enige fout van mijn werkgever? Dat hij zich wel enigszins aan god & gebod heeft willen houden, en het op een enkel incident na, wel binnen de lijntjes van een wet zoals de vaartijdenwet; kan én wil blijven ondernemen?

    KLPD:
    Keep up the good work!!
    RWS:
    Jullie zijn toch ook binnenkort met Geel, 24-uur per dag op het water?!?

    In afwachting van uw Tegen-ARGUMENTEN,

    Geplaatst door: C.Janszn. op
  • Of je nu werknemer,werkgever,werkzoekenden of werkloze bent maakt toch niet uit Dennis.
    Als je met je volle verstand de wet overtreed moet je sportief zijn en toegeven dat je fout zit .

    Geplaatst door: Jan op
  • als schippers wort je een hond gebruikt
    we hebben toch niets te zeggen
    een grote bom op de 2e kamer leggen

    Geplaatst door: ronald op
  • ze moeten op vrijdagmiddag eens controleren dan spekken ze de staatskas pas

    Geplaatst door: anoniem op
  • Het is toch een vaartijden boek???? Heeft toch niks met laden en lossen te maken.

    Geplaatst door: M. op
  • Ga iets nuttigs doen,boeven vangen of zo.

    Geplaatst door: rob op
  • wie zegt dat die schipper of matroos het schip zelf heeft geladen en is het toch een vaartijden boek als die meneer agent naar huis gaat kijk dan ook iemand of die wel genoeg rust

    Geplaatst door: wim op
  • Jan is waarschijnlijk werknemer, die van zijn “wettelijk voorgeschreven rust” wil genieten anders had hij als gezond ondernemer toch ook moeten toegeven dat dit wel erg vergezocht is. dus waarschijnlijk gewoon een vakbonds denkwijze.

    Geplaatst door: Dennis op
  • Niet zeuren Simon en sportief zijn en toegeven dat ze fout waren.

    Geplaatst door: Jan op
  • O, o, o, wat zijn we toch weer goed bezig als politie. Ik zie de lintjes van de Koningin al weer aankomen want dit is toch wel hoogste prioriteit bij het aansturen van een land in recessie. Ik wordt een beetje misselijk van al die overheidsbemoeienis…

    Geplaatst door: Simon op

Reageer

Geknoei met vaartijdenboeken | Schuttevaer.nl

Geknoei met vaartijdenboeken

De waterpolitie heeft de afgelopen week verschillende schippers bekeurd voor het overtreden van de vaar- en rusttijden. In twee gevallen werd ook valsheid in geschrifte ten last gelegd.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (22)

  • Als ieder zich aan de regels van vaartijd en bemanning houdt, dan hoeven we elkaar ook niet vals te beconcureren.

    Geplaatst door: Adri op
  • ik dacht dat we in een democratie leefde maar ik begin er steeds meer aan te twijfelen, minister Bos die banken koopt, minister Donner die grore zakken geld naar Corus brengt en nu dit.
    De politie gaat over op KGB praktijken, in de bosjes spieden naar schepen en de volgende dag even de acceptgiro brengen.
    Wat zal de KGB-agenten blij zijn met die in de toekomst verplichte AIS-transponder want dan kan men het rustig vanuit het bureau op internet checken, en dan de acceptgiro op de postkamer naar ons sturen.
    Even ter vergelijk een inbreker moet je betrappen met een heterdaadje voor een veroordeling, maar ondernemers mag je gewoon zo mondeling beetpakken.
    Ik hoop dat minister Bos of Donner mijn onderneming ook koopt of steunt.
    Bah waar zijn we hier mee bezig in dit kikkerland

    Geplaatst door: c de waardt op
  • de klpd meld niet even dat de schepen wel rustijt hebben genooten er werd wind voorspeld en daar om waren de schepen door gevaren naar lemmer en toen gaan rusten om de rijs deze week weer te doen en een vrijweekend wand dat is ook belangerijk maar daar is geen begrip voor deze schepen varen van maan dag tot vrijdag en komen dan aan de 65 uur van de 70 die mag onder a1 ja de wet is overtreden op die avond maar over de week gerekend nied dus zeg het maar wat is goed en wat niet

    Geplaatst door: jan op
  • het is op de weg niet anders in het vervoer , bijv 42 minuten ipv 45 min rust en je komt 2 weken later in frankrijk en de politie houdt je aan daarvoor
    KASSA 2800 euri

    Geplaatst door: cees op
  • je word gestraft als je wilt werken hoe is het mogelijk.aan de wal mag je dag en nacht werken en der is geen haan die der om kraait.voor dag en nacht varen met te wienig bemanning daar kan ik nog voor inkomen maar als je met 2 stuurmannen ban en 1 matroos aan boord ben en dan nog maar 14u mogen varen is absurt.ik zou zeggen laat de mnsen eens werken als ze willen

    Geplaatst door: Joske op
  • dat er gecotroleerd word is goed maar bij het kanaal langs rijden en dan zeggen wij hebben u zien varen heb ik m ijn twijfels want we weten allemaal dat de politie jaarlijks een x bedrag aan boetes moeten innne.laten ze dan een foto nemen met datum en tijdstip want de politie komt ook niet eerlijk aan hun bewijzen.

    Geplaatst door: jan op
  • Er is maar 1 gevaar in de binnenvaart,dat is de scheepseigenaar die zijn knip dicht wil houden en ten kosten van de werknemers zijn schip wil exploiteren

    Geplaatst door: Willem op
  • Met te weinig mensen toch van de vracht zoveel mogenlijk overhouden dat wil iedereen. De andere systeem vaart moet dan maar bloeden ? en meegaan in leugen voor eigen bestwil. Ruud

    Geplaatst door: ruud op
  • groot gelijk dat ze er eens meer controle doen want er zijn veel beuzelaars bij die de wet aan hun laars veegt het moet maar eens ophouden met dat gesjoeimel

    Geplaatst door: edwin Caenen op
  • valt dit niet onder provoceren!!!

    Geplaatst door: Ed op
  • Regels zijn regels als ik 200 km/uur rij ben ik ook fout!.

    Daarnaast kun je je beter aan de wet houden ipv te roepen “ga boeven vangen” dat is namelijk wat de Klpd doet in dit geval er zou nog veel meer gecontroleerd moeten worden tot dat een ieder zich beseft dat dat ten eerste veiliger is en er geen concurentievervalsing is daarnaast de bemm sterkte moet ook veel strenger naar gekeken worden M.I.

    In Duitsland laat je t wel uit je hoofd om je “Vaartijd” te overtreden!.dus nemen de meest de boete voor lief maar tis en blijft een gebed zonder end!!!.

    Geplaatst door: Chris. op
  • Bekeuring voor te hard werken

    Geplaatst door: tja op
  • Natuurlijk zijn dit de over-bekende kleine boefjes. Die hebben nu een pets op hun billen gekregen en zitten met pijnlijke billen een beetje te draaien in de kleuterklas. Met een traantje in de ooghoeken zien ze: hoe alle andere kleine boefjes met grote ogen. Verschrikt het tafereel hebben gevolgd, en die toch meer zijn geschrokken van de Blair-partij(die ze zojuist hebben aanschouwd); dan dat ze willen laten merken aan de (Kleuter-)schooljuf!

    Het gevolg is dat iedereen weer een beetje minder de grenzen van de gebruikelijke marges gaat overschrijden. Echter eenieder, klein boefje of anderswege, zou toch een beetje moeten uitkijken met valsheid in geschrifte. Hieraan wordt immers veel zwaarder getild dan menigeen zich zo dagdagelijks voor ogen heeft!

    Dat laatste geval met die A1-bemanning die het nog wel wat bonter weet te maken: Naast Valsheid in geschrifte bestaat ook nog eens zoiets als; valsheid in de Handelspraktijk!!
    Mijn conclusie:
    Wordt het niet eens tijd dat naast bonnen voor Valsheid in geschrifte(!), er ook eens een pak verbalen uitgedeeld gaat worden voor Economische Delicten! Vooral wanneer bij onderbemand varen; alle grenzen van het ontoelaatbare bij herhaling ruimschoots overtreden(en overschreden) worden. . . . . .

    De hier meelezende agenten van de KLPD-Water weten nog veelmeer dan wij; wie hun vaste klantjes zijn, op dit gebied.
    In deze tijden van Vrachtprijzen die compleet door de hoeven zakken; kan een beetje toezicht op een (door mij als vrij hinderlijk bevonden!) deel van de wel wat al te vrij ondernemende, vrij ondernemers echt geen kwaad.

    Het zijn immers deze (altijd alles beter-wetende) vrij geesten, die met hun praktijken mijn werkgevers(potentieel) op een onoorbare wijze; mee het faillissement in kunnen trekken. En wat is dan de enige fout van mijn werkgever? Dat hij zich wel enigszins aan god & gebod heeft willen houden, en het op een enkel incident na, wel binnen de lijntjes van een wet zoals de vaartijdenwet; kan én wil blijven ondernemen?

    KLPD:
    Keep up the good work!!
    RWS:
    Jullie zijn toch ook binnenkort met Geel, 24-uur per dag op het water?!?

    In afwachting van uw Tegen-ARGUMENTEN,

    Geplaatst door: C.Janszn. op
  • Of je nu werknemer,werkgever,werkzoekenden of werkloze bent maakt toch niet uit Dennis.
    Als je met je volle verstand de wet overtreed moet je sportief zijn en toegeven dat je fout zit .

    Geplaatst door: Jan op
  • als schippers wort je een hond gebruikt
    we hebben toch niets te zeggen
    een grote bom op de 2e kamer leggen

    Geplaatst door: ronald op
  • ze moeten op vrijdagmiddag eens controleren dan spekken ze de staatskas pas

    Geplaatst door: anoniem op
  • Het is toch een vaartijden boek???? Heeft toch niks met laden en lossen te maken.

    Geplaatst door: M. op
  • Ga iets nuttigs doen,boeven vangen of zo.

    Geplaatst door: rob op
  • wie zegt dat die schipper of matroos het schip zelf heeft geladen en is het toch een vaartijden boek als die meneer agent naar huis gaat kijk dan ook iemand of die wel genoeg rust

    Geplaatst door: wim op
  • Jan is waarschijnlijk werknemer, die van zijn “wettelijk voorgeschreven rust” wil genieten anders had hij als gezond ondernemer toch ook moeten toegeven dat dit wel erg vergezocht is. dus waarschijnlijk gewoon een vakbonds denkwijze.

    Geplaatst door: Dennis op
  • Niet zeuren Simon en sportief zijn en toegeven dat ze fout waren.

    Geplaatst door: Jan op
  • O, o, o, wat zijn we toch weer goed bezig als politie. Ik zie de lintjes van de Koningin al weer aankomen want dit is toch wel hoogste prioriteit bij het aansturen van een land in recessie. Ik wordt een beetje misselijk van al die overheidsbemoeienis…

    Geplaatst door: Simon op

Reageer