‘De duurzaamste blijf je niet vanzelf’

Het is niet genoeg om een goedkope, energiezuinige, weinig vervuilende – dus duurzame – sector te zijn, stelde voorzitter Hans Megens van Kantoor Binnenvaart in zijn jubileumtoespraak bij het tienjarig bestaan. ‘Velen denken en zeggen dit, maar het zal niet vanzelf gaan.’ Megens riep de hulp in van partijen in de vervoersketen en van de aanwezige minister Maria van der Hoeven van Economische Zaken, die tien jaar geleden de eerste voorzitter van Kantoor Binnenvaart was.

Megens: ‘Van allen die van onze diensten gebruik maken – overheden, havenbedrijf, belangenorganisaties, verladers, bevrachters, toeleveranciers en eindverbruikers – zullen inspanningen gevraagd worden om een van de meest vitale sectoren van onze economie nog verder te verduurzamen en toekomstbestendig te maken.’ Het zijn volgens Megens niet alleen de wegen die ‘dicht groeien’, maar de binnenvaart zal de komende jaren ook worden geconfronteerd met havens die ‘vol lopen’.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

‘De duurzaamste blijf je niet vanzelf’ | Schuttevaer.nl

‘De duurzaamste blijf je niet vanzelf’

Het is niet genoeg om een goedkope, energiezuinige, weinig vervuilende – dus duurzame – sector te zijn, stelde voorzitter Hans Megens van Kantoor Binnenvaart in zijn jubileumtoespraak bij het tienjarig bestaan. ‘Velen denken en zeggen dit, maar het zal niet vanzelf gaan.’ Megens riep de hulp in van partijen in de vervoersketen en van de aanwezige minister Maria van der Hoeven van Economische Zaken, die tien jaar geleden de eerste voorzitter van Kantoor Binnenvaart was.

Megens: ‘Van allen die van onze diensten gebruik maken – overheden, havenbedrijf, belangenorganisaties, verladers, bevrachters, toeleveranciers en eindverbruikers – zullen inspanningen gevraagd worden om een van de meest vitale sectoren van onze economie nog verder te verduurzamen en toekomstbestendig te maken.’ Het zijn volgens Megens niet alleen de wegen die ‘dicht groeien’, maar de binnenvaart zal de komende jaren ook worden geconfronteerd met havens die ‘vol lopen’.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer