Princess vervolgt kerstcruise met gehandicapten

[UPDATE] Met 84 verstandelijk gehandicapten aan boord kon het Rijnpassagiersschip Princess op Kerstavond haar reis vervolgen. Dinsdag 23 december werd het in de mist op de Rijn ter hoogte van Wesel (kmr. 817) aangevaren door het afvarende motorvrachtschip Tiamo. Dat schip maakte water, maar er vielen geen gewonden en de scheepvaart werd niet gestremd.

De Princess was in de bergvaart kort tevoren de duwboot Veerhaven IX met vier bakken opgevaren. De gasten zaten in het restaurant achterin het schip aan tafel voor de lunch. Vanwege de dichte mist voeren de schepen op radar.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (19)

  • Goeiemorgen.

    Voor iedereen die oordeelt uit dit stukje tekst! Een passagierschip heeft ook communicatie. en als het geroepen word is reageren welhandig! En jah waar moet je heen varen ?(tiamo) Als er eens chuldige aangewezen moet worden dan zou ik de tiamo met rust laten. Zij hebben goed gehandelt en deze onmogelijke situatie.

    Succes in deze crisis en veel geluk voor emm neef en nicht!

    Geplaatst door: paula op
  • dat 6 of 4 baks duwstel heeft er nix mee te maken want hij word voor bij gelopen dus nu gaat het aleen maar tussen dat passagiersschip en de ms tiamo en meneer de Quant.en om een duwstel voor telopen is geen ramp want dat zijn teminsten wel de gene die nog doen stoppen dat kan je van sommige schippers niet zeggen. prettige feest dagen

    Geplaatst door: Rick op
  • Precies Freddy. Ik vindt het juist Knap van Kap.Hendriksen dat hij geen vele gewonden op zijn geweten heeft! Daarom nogmaals Veel sterkte voor ALLE Drie….

    Geplaatst door: Donauman op
  • Als ik al deze reacties lees dan had geen van deze goede schippers het zo gedaan als schipper HENDRIKSEN. Wat jammer nu dat niet een van die goede schippers op de goede plaats stond. Kap HENDRIKSEN, veel sterkte toegewenst en een beter 2009.

    Geplaatst door: freddy op
  • quote: De Tiamo raakte ons stuurboord aan de kop en aan het middenschip’, zegt Hendriksen later. Was het twee meter meer naar bakboord geweest, zou de Princess voor de kop van het duwstel terecht zijn gekomen.
    De pasagiersboot liep die Veerhaven toch op aan bakboord ?
    De passagiersboot week op het laatst toch sterk uit naar bakboord ?
    Het afvarige schip raakte de passagiersboot toch in zijn stuurboord ?
    Een kans dat de passagiersboot voor de kop van de Veerhaven kon (aan zijn stuurboordzijde) komen ?
    Ik probeer het plaatje in mijn hoofd rond te krijgen.
    Hmmm, ik snap het niet helemaal.

    Geplaatst door: Henk Ros op
  • kilometer 817 is bij Ginderich, waar we in de bergvaart de linkeroever gaan loslaten voor de lange bocht richting de brug van Wesel.
    Een Veerhaven met 4 bakken aldaar in de mist oplopen is volgens mij geen enkel probleem, ruimte zat.
    Met een passagiersboot van 80 x 9.50 mtr die lijkt mij ca. 16-18 km per uur vaart al helemaal niet.
    Op het laatste moment sterk naar bakboord uitwijken (eigen kant loslaten) lijkt me een stress-reactie.
    Verder lijkt het mij dat er geen heldere communicatie geweest is.
    Jammer hoor, dat dit gebeurt is.

    Geplaatst door: Henk Ros op
  • Nooit je wal afgeven als hij nie naar bakboord was gegaan was het meschienwel goed afgelopen

    Geplaatst door: lubke op
  • Om aan te sluiten bij het verhaal van Amber ben ik van mening day zo’n passagierschip een ( geringe diepgang ) duwkonvooi over bakboord overhaald.
    Dat terwijl met deze rivierstand over stuurboord ( linker oever dus ) het meest gangbare zou zijn vooral in de mist,
    We zijn allemaal blij dat we in zo’n mist periode het weer goed hebben afgebracht.

    Geplaatst door: Math-Wilh op
  • De Veerhaven IX duwde geen zes bakken zoals aanvankelijk werd gemeld, het waren er vier.

    Geplaatst door: Redactie Schuttevaer op
  • zoals altijd beste stuurlui zitten achter de krant of tv(onder de vaart)fijne ondergang zeikers

    Geplaatst door: bossy op
  • Als je in de mist geen 6 baks duwstel mag overhalen gaan we zeker in Rotterdam een nummertje trekken en allemaal achter elkaar tot de Ruhr varen?

    Geplaatst door: Jan T op
  • Is het verstandig 6 bakken te laten varen in de Mist? Is het verstandig een passagiersschip te laten varen in de Mist? Hallo mensen dit soort dingen gebeuren! En dan nog op de Rijn waar het het breed genoeg is of niet???
    Altijd die stoere verhalen met 6 duwbakken waar varen ze dan helemaal Rotterdam-Ruhrort? Vaar maar eens richting Donau waar je mensen tegen kom die je nogeens kan verstaan… Sterkte voor alle DRIE.

    Geplaatst door: Donauman op
  • die 6 bakkers kunnen er nix aan doen respect voor hun !!! en als iemand ergen voorbij wil in de dichte mist dan wacht je op een recht stuk en maak je goeie afspraken

    Geplaatst door: rody op
  • Als je weet waar je over spreekt mag je een eigen mening hebben. Als je erbij betrokken bent is het wel even anders. En wat betreft de zesbakken vaart betreft, petje af voor deze kapiteins.
    Ga zelf maar aan het roer zitten.
    Fijne Kerstdagen voor alle collega\\\’s en dat voor iedereen die zijn vak verstaat.

    Geplaatst door: Leo op
  • Duwvaart met zesbakken kan maar even wachten tot alles vrij is met voorbij lopen is blijkbaar geen tijd voor

    Geplaatst door: Johan op
  • Met verbijstering hebben wij de 2 artikelen gelezen en hoe daar de schuldvraag als een pingpongbal over tafel gaat.Wat onze aandacht trekt, is de vraag waarom een passagiersschip met een geringe diepgang een duwverband met een grote diepgang op dit riviergedeelte aan bakboordzijde voorbijloopt.Normaal gesproken wordt ervoor gekozen om een vaartuig wat zoveel dieper steekt daar over stuurboord te passeren en je daardoor zo’n gevaarlijke situatie uitsluit.We wensen de familie van ms Tiamo veel sterkte toe.

    Geplaatst door: Amber op
  • Normaal gesproken kun je wel varen met 6 bakken.
    Het is van kwestie goed opletten.En goede communicatie.
    Het moet steeds sneller gaan.
    De passierschip heeft vacantie mensen aan boord.
    Het is net als bij ons op de snel wegen de bussen vliegen en jagen ons voorbij.
    Ze hebben totaal geen begrip voor beroeps mensen.
    Zoals binnenvaart en de truckers.
    Het is geven en nemen jongens.
    Dan maar een tel minder
    Wat is nu een tel jongens.
    Wens jullie fijne kerst dagen

    Geplaatst door: Jacob op
  • misschien moeten ze de 6 bakken duwstel maar af schaffen het zijn ten slotte ook rot dingen om voorbij te lopen en ze nemen de hele rivier in beslag

    Geplaatst door: k rijks op
  • Zonder op de schuldvraag in te gaan is het verstandig om in dichte mist een duwstel met zes bakken voorbij te lopen???

    Geplaatst door: de quant op

Reageer

Princess vervolgt kerstcruise met gehandicapten | Schuttevaer.nl

Princess vervolgt kerstcruise met gehandicapten

[UPDATE] Met 84 verstandelijk gehandicapten aan boord kon het Rijnpassagiersschip Princess op Kerstavond haar reis vervolgen. Dinsdag 23 december werd het in de mist op de Rijn ter hoogte van Wesel (kmr. 817) aangevaren door het afvarende motorvrachtschip Tiamo. Dat schip maakte water, maar er vielen geen gewonden en de scheepvaart werd niet gestremd.

De Princess was in de bergvaart kort tevoren de duwboot Veerhaven IX met vier bakken opgevaren. De gasten zaten in het restaurant achterin het schip aan tafel voor de lunch. Vanwege de dichte mist voeren de schepen op radar.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (19)

  • Goeiemorgen.

    Voor iedereen die oordeelt uit dit stukje tekst! Een passagierschip heeft ook communicatie. en als het geroepen word is reageren welhandig! En jah waar moet je heen varen ?(tiamo) Als er eens chuldige aangewezen moet worden dan zou ik de tiamo met rust laten. Zij hebben goed gehandelt en deze onmogelijke situatie.

    Succes in deze crisis en veel geluk voor emm neef en nicht!

    Geplaatst door: paula op
  • dat 6 of 4 baks duwstel heeft er nix mee te maken want hij word voor bij gelopen dus nu gaat het aleen maar tussen dat passagiersschip en de ms tiamo en meneer de Quant.en om een duwstel voor telopen is geen ramp want dat zijn teminsten wel de gene die nog doen stoppen dat kan je van sommige schippers niet zeggen. prettige feest dagen

    Geplaatst door: Rick op
  • Precies Freddy. Ik vindt het juist Knap van Kap.Hendriksen dat hij geen vele gewonden op zijn geweten heeft! Daarom nogmaals Veel sterkte voor ALLE Drie….

    Geplaatst door: Donauman op
  • Als ik al deze reacties lees dan had geen van deze goede schippers het zo gedaan als schipper HENDRIKSEN. Wat jammer nu dat niet een van die goede schippers op de goede plaats stond. Kap HENDRIKSEN, veel sterkte toegewenst en een beter 2009.

    Geplaatst door: freddy op
  • quote: De Tiamo raakte ons stuurboord aan de kop en aan het middenschip’, zegt Hendriksen later. Was het twee meter meer naar bakboord geweest, zou de Princess voor de kop van het duwstel terecht zijn gekomen.
    De pasagiersboot liep die Veerhaven toch op aan bakboord ?
    De passagiersboot week op het laatst toch sterk uit naar bakboord ?
    Het afvarige schip raakte de passagiersboot toch in zijn stuurboord ?
    Een kans dat de passagiersboot voor de kop van de Veerhaven kon (aan zijn stuurboordzijde) komen ?
    Ik probeer het plaatje in mijn hoofd rond te krijgen.
    Hmmm, ik snap het niet helemaal.

    Geplaatst door: Henk Ros op
  • kilometer 817 is bij Ginderich, waar we in de bergvaart de linkeroever gaan loslaten voor de lange bocht richting de brug van Wesel.
    Een Veerhaven met 4 bakken aldaar in de mist oplopen is volgens mij geen enkel probleem, ruimte zat.
    Met een passagiersboot van 80 x 9.50 mtr die lijkt mij ca. 16-18 km per uur vaart al helemaal niet.
    Op het laatste moment sterk naar bakboord uitwijken (eigen kant loslaten) lijkt me een stress-reactie.
    Verder lijkt het mij dat er geen heldere communicatie geweest is.
    Jammer hoor, dat dit gebeurt is.

    Geplaatst door: Henk Ros op
  • Nooit je wal afgeven als hij nie naar bakboord was gegaan was het meschienwel goed afgelopen

    Geplaatst door: lubke op
  • Om aan te sluiten bij het verhaal van Amber ben ik van mening day zo’n passagierschip een ( geringe diepgang ) duwkonvooi over bakboord overhaald.
    Dat terwijl met deze rivierstand over stuurboord ( linker oever dus ) het meest gangbare zou zijn vooral in de mist,
    We zijn allemaal blij dat we in zo’n mist periode het weer goed hebben afgebracht.

    Geplaatst door: Math-Wilh op
  • De Veerhaven IX duwde geen zes bakken zoals aanvankelijk werd gemeld, het waren er vier.

    Geplaatst door: Redactie Schuttevaer op
  • zoals altijd beste stuurlui zitten achter de krant of tv(onder de vaart)fijne ondergang zeikers

    Geplaatst door: bossy op
  • Als je in de mist geen 6 baks duwstel mag overhalen gaan we zeker in Rotterdam een nummertje trekken en allemaal achter elkaar tot de Ruhr varen?

    Geplaatst door: Jan T op
  • Is het verstandig 6 bakken te laten varen in de Mist? Is het verstandig een passagiersschip te laten varen in de Mist? Hallo mensen dit soort dingen gebeuren! En dan nog op de Rijn waar het het breed genoeg is of niet???
    Altijd die stoere verhalen met 6 duwbakken waar varen ze dan helemaal Rotterdam-Ruhrort? Vaar maar eens richting Donau waar je mensen tegen kom die je nogeens kan verstaan… Sterkte voor alle DRIE.

    Geplaatst door: Donauman op
  • die 6 bakkers kunnen er nix aan doen respect voor hun !!! en als iemand ergen voorbij wil in de dichte mist dan wacht je op een recht stuk en maak je goeie afspraken

    Geplaatst door: rody op
  • Als je weet waar je over spreekt mag je een eigen mening hebben. Als je erbij betrokken bent is het wel even anders. En wat betreft de zesbakken vaart betreft, petje af voor deze kapiteins.
    Ga zelf maar aan het roer zitten.
    Fijne Kerstdagen voor alle collega\\\’s en dat voor iedereen die zijn vak verstaat.

    Geplaatst door: Leo op
  • Duwvaart met zesbakken kan maar even wachten tot alles vrij is met voorbij lopen is blijkbaar geen tijd voor

    Geplaatst door: Johan op
  • Met verbijstering hebben wij de 2 artikelen gelezen en hoe daar de schuldvraag als een pingpongbal over tafel gaat.Wat onze aandacht trekt, is de vraag waarom een passagiersschip met een geringe diepgang een duwverband met een grote diepgang op dit riviergedeelte aan bakboordzijde voorbijloopt.Normaal gesproken wordt ervoor gekozen om een vaartuig wat zoveel dieper steekt daar over stuurboord te passeren en je daardoor zo’n gevaarlijke situatie uitsluit.We wensen de familie van ms Tiamo veel sterkte toe.

    Geplaatst door: Amber op
  • Normaal gesproken kun je wel varen met 6 bakken.
    Het is van kwestie goed opletten.En goede communicatie.
    Het moet steeds sneller gaan.
    De passierschip heeft vacantie mensen aan boord.
    Het is net als bij ons op de snel wegen de bussen vliegen en jagen ons voorbij.
    Ze hebben totaal geen begrip voor beroeps mensen.
    Zoals binnenvaart en de truckers.
    Het is geven en nemen jongens.
    Dan maar een tel minder
    Wat is nu een tel jongens.
    Wens jullie fijne kerst dagen

    Geplaatst door: Jacob op
  • misschien moeten ze de 6 bakken duwstel maar af schaffen het zijn ten slotte ook rot dingen om voorbij te lopen en ze nemen de hele rivier in beslag

    Geplaatst door: k rijks op
  • Zonder op de schuldvraag in te gaan is het verstandig om in dichte mist een duwstel met zes bakken voorbij te lopen???

    Geplaatst door: de quant op

Reageer