Tonnen voor innovatieve ideeën

Dutch Logistic Development (DLD) en Mercurius Scheepvaart krijgen van Verkeer en Waterstaat elk 375.000 euro voor hun projecten in het kader van Small Business Innovation Research (SBIR). Het ministerie wil hiermee de scheepvaart op kleine vaarwegen bevorderen. Ideeën van de Inland Terminal Veghel en Aquatiel Consulting Services haalden de laatste ronde niet.

Tonnen voor innovatieve ideeën

Mercurius-directeur Robert Zimmerman deed onder de naam M-factor een voorstel voor personeelswerving. Hij wil mensen van buiten de binnenvaart een opleiding en een interessante werkomgeving aanbieden. Mocht hij daarin slagen, dan wil hij in vijf jaar 25 kleine binnenschepen in de vaart brengen. ‘Wij proberen een concept te ontwikkelen dat een maatschappelijke bijdrage levert en aansluiting vindt in de totale vervoersketen. Dat is in de binnenvaart extra moeilijk te realiseren, omdat het vervoer door veel kleine bedrijven wordt gedaan die verschillende posities en soms tegenstrijdige belangen hebben.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Tonnen voor innovatieve ideeën | Schuttevaer.nl

Tonnen voor innovatieve ideeën

Dutch Logistic Development (DLD) en Mercurius Scheepvaart krijgen van Verkeer en Waterstaat elk 375.000 euro voor hun projecten in het kader van Small Business Innovation Research (SBIR). Het ministerie wil hiermee de scheepvaart op kleine vaarwegen bevorderen. Ideeën van de Inland Terminal Veghel en Aquatiel Consulting Services haalden de laatste ronde niet.

Tonnen voor innovatieve ideeën

Mercurius-directeur Robert Zimmerman deed onder de naam M-factor een voorstel voor personeelswerving. Hij wil mensen van buiten de binnenvaart een opleiding en een interessante werkomgeving aanbieden. Mocht hij daarin slagen, dan wil hij in vijf jaar 25 kleine binnenschepen in de vaart brengen. ‘Wij proberen een concept te ontwikkelen dat een maatschappelijke bijdrage levert en aansluiting vindt in de totale vervoersketen. Dat is in de binnenvaart extra moeilijk te realiseren, omdat het vervoer door veel kleine bedrijven wordt gedaan die verschillende posities en soms tegenstrijdige belangen hebben.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer