Schuttevaer

Maritiem nieuws: zoet, zout & zakelijk

Tonnen voor innovatieve ideeën

DEVENTER

Dutch Logistic Development (DLD) en Mercurius Scheepvaart krijgen van Verkeer en Waterstaat elk 375.000 euro voor hun projecten in het kader van Small Business Innovation Research (SBIR). Het ministerie wil hiermee de scheepvaart op kleine vaarwegen bevorderen. Ideeën van de Inland Terminal Veghel en Aquatiel Consulting Services haalden de laatste ronde niet.

1 / 2
Tonnen voor innovatieve ideeën

Tonnen voor innovatieve ideeën

Mercurius-directeur Robert Zimmerman deed onder de naam M-factor een voorstel voor personeelswerving. Hij wil mensen van buiten de binnenvaart een opleiding en een interessante werkomgeving aanbieden. Mocht hij daarin slagen, dan wil hij in vijf jaar 25 kleine binnenschepen in de vaart brengen. ‘Wij proberen een concept te ontwikkelen dat een maatschappelijke bijdrage levert en aansluiting vindt in de totale vervoersketen. Dat is in de binnenvaart extra moeilijk te realiseren, omdat het vervoer door veel kleine bedrijven wordt gedaan die verschillende posities en soms tegenstrijdige belangen hebben.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Reacties (1)
  • jansen

    lekker bij de hand
    nieuwe veel te dure kleine schepen bouwen terwijl de bestaande kleine vloot het al moeilijk genoeg heeft. ze hebben het ook over samenwerking met hendrix-utd in helmond, er zijn genoeg bestaande schepen die daar kunnen komen maar moeten vechten om een normale vrachtprijs te krijgen en gaan we dat nu met gesubsidieerde nieuwbouw kapot maken. hoeveel van die (fantastische ideeen) zijn al niet gefaald zoals het meelschip mercurial latistar die 100 neo kemps die er zouden komen (na 9 was het klaar) al die river hoppers die er zouden komen uiteindelijk 2 die met containers varen. en het hele project nova kemp, nooit van de grond gekomen. maar we pompen gewoon weer een berg geld in een waanidee (droom) van iemand en helpen de bestane kleine vloot om zeep.

  • Om te reageren op dit bericht moet u ingelogd zijn. Klik hier om in te loggen. Uw reacties worden altijd ondertekend met uw volledige persoonsnaam.

    Lees ook