Nieuw ontworpen 110-meter vaart zuiniger

Scheepsafbouwbedrijf en Machinefabriek Hasselt heeft het ms Rean L (110 x 11,45 meter, 3200 ton op 3,62 meter) opgeleverd aan Fokko Leinenga en Wilma Vennik uit Zwolle. Het is hun eerste nieuwbouwschip. Het casco is door Schipkopen Nieuwbouw ontworpen in overleg met de familie Leinenga, een aantal Nederlandse ingenieurs en nog twee opdrachtgevers.

Nieuw ontworpen 110-meter vaart zuiniger

In de ontwerpfase is veel aandacht besteed aan brandstofbesparende aanpassingen van het veel gebouwde scheepstype. Het casco is met Nederlands staal gebouwd op de Vahaliwerf in Belgrado. De Rean-L is uitgerust met spudpalen en wordt bevracht door Danser Containerlines.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Nieuw ontworpen 110-meter vaart zuiniger | Schuttevaer.nl

Nieuw ontworpen 110-meter vaart zuiniger

Scheepsafbouwbedrijf en Machinefabriek Hasselt heeft het ms Rean L (110 x 11,45 meter, 3200 ton op 3,62 meter) opgeleverd aan Fokko Leinenga en Wilma Vennik uit Zwolle. Het is hun eerste nieuwbouwschip. Het casco is door Schipkopen Nieuwbouw ontworpen in overleg met de familie Leinenga, een aantal Nederlandse ingenieurs en nog twee opdrachtgevers.

Nieuw ontworpen 110-meter vaart zuiniger

In de ontwerpfase is veel aandacht besteed aan brandstofbesparende aanpassingen van het veel gebouwde scheepstype. Het casco is met Nederlands staal gebouwd op de Vahaliwerf in Belgrado. De Rean-L is uitgerust met spudpalen en wordt bevracht door Danser Containerlines.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer