Dubbele onderscheiding voor Hubert Jan van der Wyck

CBRB-voorzitter jonkheer H.J.M. (Hubert Jan) van der Wyck werd vrijdag bij zijn drukbezochte afscheid in het Hulstkampgebouw in Rotterdam dubbel onderscheiden. Burgemeester Ivo Opstelten overhandigde hem de Johan van der Veekenpenning. De gouden erepenning van Rotterdam Port Promotion Council kreeg hij uit handen van RPPC-voorzitter Wim van Sluis.

Onderscheidingen voor Van der Wyck

Met crisisverhalen moet je bij Van der Wyck niet aankomen. ‘Alle progrnoses van het Havenbedrijf Rotterdam zijn voor de binnenvaart altijd hoger uitgevallen’, zei de voorzitter van het Centraal Bureau voor Rijn- en Binnenvaart (CBRB) in een terugblik na twaalf jaar. ‘Ik maak me over maar één ding zorgen, namelijk de enorme groei en het risico dat de binnenvaart alleen nog maar uitvoerder is zonder aan de touwtjes te trekken om de lading te sturen.’ Met de sterke groei van de binnenvaartvloot is volgens hem niets mis. ‘Ik maak me daar geen zorgen over. Hooguit over een segment als de enkelwandige tankers die in de verdrukking raken. Als je de binnenvaart niet zijn kans laat pakken, lopen ook de zeehavens vast’, waarschuwde hij.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Dubbele onderscheiding voor Hubert Jan van der Wyck | Schuttevaer.nl

Dubbele onderscheiding voor Hubert Jan van der Wyck

CBRB-voorzitter jonkheer H.J.M. (Hubert Jan) van der Wyck werd vrijdag bij zijn drukbezochte afscheid in het Hulstkampgebouw in Rotterdam dubbel onderscheiden. Burgemeester Ivo Opstelten overhandigde hem de Johan van der Veekenpenning. De gouden erepenning van Rotterdam Port Promotion Council kreeg hij uit handen van RPPC-voorzitter Wim van Sluis.

Onderscheidingen voor Van der Wyck

Met crisisverhalen moet je bij Van der Wyck niet aankomen. ‘Alle progrnoses van het Havenbedrijf Rotterdam zijn voor de binnenvaart altijd hoger uitgevallen’, zei de voorzitter van het Centraal Bureau voor Rijn- en Binnenvaart (CBRB) in een terugblik na twaalf jaar. ‘Ik maak me over maar één ding zorgen, namelijk de enorme groei en het risico dat de binnenvaart alleen nog maar uitvoerder is zonder aan de touwtjes te trekken om de lading te sturen.’ Met de sterke groei van de binnenvaartvloot is volgens hem niets mis. ‘Ik maak me daar geen zorgen over. Hooguit over een segment als de enkelwandige tankers die in de verdrukking raken. Als je de binnenvaart niet zijn kans laat pakken, lopen ook de zeehavens vast’, waarschuwde hij.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer