Palletvervoer krijgt nieuwe kans

Het Multimodaal Coördinatie en Adviescentrum (MCA) Brabant gaat kijken of ze het palletvervoer over het water nieuw leven kan inblazen. Van een modern geautomatiseerd systeem om de pallets op- en van het schip te krijgen is, zoals met het eerdere project Riverhopper, echter geen sprake meer. Dat systeem bleek te kwetsbaar.

Met het nieuwe initiatief wil MCA proberen een graantje mee te pikken van de ladingstroom van vele miljoenen pallets per jaar. Die gaan nu nog over de weg van de fabrikanten naar allerlei distributiecentra in binnen- en buitenland. Het nieuwe plan gaat uit van het gecombineerde transport over water en weg van bierkratten en aanverwante producten vanaf de fabriek van Bavaria in Lieshout. Samen met de Stichting Integraal Ondernemen Drechtsteden (IOD) en Modern Transport Management (MTM) gaat MCA het plan verder uitwerken. Duidelijk is al wel dat in het plan afscheid wordt genomen van het geautomatiseerde stellingsysteem. De pallets worden met kranen aan boord of aan de wal, aan boord gebracht.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Palletvervoer krijgt nieuwe kans | Schuttevaer.nl

Palletvervoer krijgt nieuwe kans

Het Multimodaal Coördinatie en Adviescentrum (MCA) Brabant gaat kijken of ze het palletvervoer over het water nieuw leven kan inblazen. Van een modern geautomatiseerd systeem om de pallets op- en van het schip te krijgen is, zoals met het eerdere project Riverhopper, echter geen sprake meer. Dat systeem bleek te kwetsbaar.

Met het nieuwe initiatief wil MCA proberen een graantje mee te pikken van de ladingstroom van vele miljoenen pallets per jaar. Die gaan nu nog over de weg van de fabrikanten naar allerlei distributiecentra in binnen- en buitenland. Het nieuwe plan gaat uit van het gecombineerde transport over water en weg van bierkratten en aanverwante producten vanaf de fabriek van Bavaria in Lieshout. Samen met de Stichting Integraal Ondernemen Drechtsteden (IOD) en Modern Transport Management (MTM) gaat MCA het plan verder uitwerken. Duidelijk is al wel dat in het plan afscheid wordt genomen van het geautomatiseerde stellingsysteem. De pallets worden met kranen aan boord of aan de wal, aan boord gebracht.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer