Subsidieaanvraag is een worsteling

Voor de binnenvaart is 2020 al begonnen, want een heeft schip een lange levensduur. Daarom is het belangrijk bij investeringen vooruit te kijken, hoe moeilijk dat ook is. Dat zei ing. Meeuwis van Wirdum van Senternovum op de vergadering van de Overleggroep Particuliere TankvaartOndernemers (OPTO) van het CBRB op 16 oktober in het Binnenvaarthuis. Hij gaf uitleg over subsidiemogelijkheden voor (tankvaart)ondernemers.

Dat vooruit kijken belangrijk is bij investeringen, daarover waren de tankvaartondernemers het eens. Maar dat is niet gemakkelijk, want vaak blijft lang onduidelijk aan welke eisen schip en voortstuwing moeten voldoen. Zo zijn de eisen voor CCR3-motoren, die in 2012 op de markt moeten komen, nu nog niet bekend. Terwijl hierop mogelijk nu al wel moet worden ingespeeld bij de bestelling van casco’s elders in de wereld.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer