De Favoriet krijgt een aflosser aan boord zodra de eigenaren van boord moeten omdat er iets te organiseren is. Aquakids, het voetbaltoernooi voor schippersjeugd vergt de meeste aandacht. Joop’s taak is het werven van sponsors. Het kost hem vier maanden per jaar, rekent hij uit. ‘Aquakids kent ongeveer 120 sponsors, daar gaat gewoon een hoop tijd inzitten. Ik onderhoud ongeveer tweederde van die contacten en daarin zitten de veertig hoofdsponsors.’ Behalve dat hij de sponsorcontacten onderhoudt, coördineert hij de soort sponsoring en bedenkt de prijzen. ‘Dat moet allemaal gebeuren. Je kunt moeilijk een schipperskind twintig pennen geven. We proberen toe te gaan naar een iets blijvender herinnering aan het toernooi voor de deelnemertjes. Dat valt niet mee, want we praten over 450 kinderen en het sponsorbedrag loopt voor een bedrijf dus aardig op. Dit jaar konden we een USB-stick en een voetbal weggeven.’
Dit artikel is exclusief voor abonnees
Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.
Bent u al abonnee?