Varende entertainer organiseert toernooien

Joop en Monique den Haan-Verhulst varen op de eetbare oliëntanker Favoriet. Daarnaast is Joop de grote animator van Aquakids en bestuurslid van SV Ahoy. Het organiseren van grote feesten is zijn passie. ‘Ik vind het moeilijk dat soort dingen over mezelf te zeggen, maar kennissen zeggen altijd dat ik entertainer had moeten worden in plaats van schipper.’

De Favoriet krijgt een aflosser aan boord zodra de eigenaren van boord moeten omdat er iets te organiseren is. Aquakids, het voetbaltoernooi voor schippersjeugd vergt de meeste aandacht. Joop’s taak is het werven van sponsors. Het kost hem vier maanden per jaar, rekent hij uit. ‘Aquakids kent ongeveer 120 sponsors, daar gaat gewoon een hoop tijd inzitten. Ik onderhoud ongeveer tweederde van die contacten en daarin zitten de veertig hoofdsponsors.’ Behalve dat hij de sponsorcontacten onderhoudt, coördineert hij de soort sponsoring en bedenkt de prijzen. ‘Dat moet allemaal gebeuren. Je kunt moeilijk een schipperskind twintig pennen geven. We proberen toe te gaan naar een iets blijvender herinnering aan het toernooi voor de deelnemertjes. Dat valt niet mee, want we praten over 450 kinderen en het sponsorbedrag loopt voor een bedrijf dus aardig op. Dit jaar konden we een USB-stick en een voetbal weggeven.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Varende entertainer organiseert toernooien | Schuttevaer.nl

Varende entertainer organiseert toernooien

Joop en Monique den Haan-Verhulst varen op de eetbare oliëntanker Favoriet. Daarnaast is Joop de grote animator van Aquakids en bestuurslid van SV Ahoy. Het organiseren van grote feesten is zijn passie. ‘Ik vind het moeilijk dat soort dingen over mezelf te zeggen, maar kennissen zeggen altijd dat ik entertainer had moeten worden in plaats van schipper.’

De Favoriet krijgt een aflosser aan boord zodra de eigenaren van boord moeten omdat er iets te organiseren is. Aquakids, het voetbaltoernooi voor schippersjeugd vergt de meeste aandacht. Joop’s taak is het werven van sponsors. Het kost hem vier maanden per jaar, rekent hij uit. ‘Aquakids kent ongeveer 120 sponsors, daar gaat gewoon een hoop tijd inzitten. Ik onderhoud ongeveer tweederde van die contacten en daarin zitten de veertig hoofdsponsors.’ Behalve dat hij de sponsorcontacten onderhoudt, coördineert hij de soort sponsoring en bedenkt de prijzen. ‘Dat moet allemaal gebeuren. Je kunt moeilijk een schipperskind twintig pennen geven. We proberen toe te gaan naar een iets blijvender herinnering aan het toernooi voor de deelnemertjes. Dat valt niet mee, want we praten over 450 kinderen en het sponsorbedrag loopt voor een bedrijf dus aardig op. Dit jaar konden we een USB-stick en een voetbal weggeven.’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer