EVO wint slag om laad- en lostijden

Binnenschippers moeten vanaf januari 2008 zelf afspraken maken over de laad- en lostijden en het overliggeld. Minister Peijs wil het huidige wettelijke besluit uit 1991, waarin een minimale vergoeding is geregeld, nog wel tot 2008 aanpassen aan de gestegen kosten, maar daarna verdwijnt de regeling. De afschaffing past in het streven van de overheid het aantal regels te beperken en valt goed bij de verladersorganisatie EVO.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

EVO wint slag om laad- en lostijden | Schuttevaer.nl

EVO wint slag om laad- en lostijden

Binnenschippers moeten vanaf januari 2008 zelf afspraken maken over de laad- en lostijden en het overliggeld. Minister Peijs wil het huidige wettelijke besluit uit 1991, waarin een minimale vergoeding is geregeld, nog wel tot 2008 aanpassen aan de gestegen kosten, maar daarna verdwijnt de regeling. De afschaffing past in het streven van de overheid het aantal regels te beperken en valt goed bij de verladersorganisatie EVO.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer