Kraanhaak brak al bij 2600 ton

Nu het gloednieuwe kraanschip Orion 1, door het recente kraanongeval, langere tijd buiten gebruik zal zijn, moet Deme Offshore op zoek naar een ander hefschip om het geplande installatiewerk in het Schotse Moray East offshorewindpark te kunnen uitvoeren. Uit nader onderzoek blijkt het hefblok met kraanhaak van Nederlands ontwerp vrijwel zeker de oorzaak van het drama.

Het in Nederland ontworpen hefblok met de (afgebroken) kraanhaak begaf het al bij 2600 ton testvermogen. (Beeld uit video)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Kraanhaak brak al bij 2600 ton | Schuttevaer.nl

Kraanhaak brak al bij 2600 ton

Nu het gloednieuwe kraanschip Orion 1, door het recente kraanongeval, langere tijd buiten gebruik zal zijn, moet Deme Offshore op zoek naar een ander hefschip om het geplande installatiewerk in het Schotse Moray East offshorewindpark te kunnen uitvoeren. Uit nader onderzoek blijkt het hefblok met kraanhaak van Nederlands ontwerp vrijwel zeker de oorzaak van het drama.

Het in Nederland ontworpen hefblok met de (afgebroken) kraanhaak begaf het al bij 2600 ton testvermogen. (Beeld uit video)

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer