Japanse rederij NYK laat Iris Leader autonoom varen

Met een bemanning aan boord, maar autonoom varend is de car carrier Iris Leader van de Japanse rederij NYK eind september van het Chinese Xinsha via de Japanse haven Nagoya naar haar eindbestemming Yokohama gevaren. Tijdens de reis van het 70.826 dwt metende schip werd gebruik gemaakt van het door NYK ontwikkelde Sherpa System for Real Ship (SSR). NYK claimt dat de test de eerste in haar soort wereldwijd is.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Japanse rederij NYK laat Iris Leader autonoom varen | Schuttevaer.nl

Japanse rederij NYK laat Iris Leader autonoom varen

Met een bemanning aan boord, maar autonoom varend is de car carrier Iris Leader van de Japanse rederij NYK eind september van het Chinese Xinsha via de Japanse haven Nagoya naar haar eindbestemming Yokohama gevaren. Tijdens de reis van het 70.826 dwt metende schip werd gebruik gemaakt van het door NYK ontwikkelde Sherpa System for Real Ship (SSR). NYK claimt dat de test de eerste in haar soort wereldwijd is.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer