Haaienbek heeft bijzondere reis op haar naam staan

Dat een koopvaardijschip niet altijd saai in de verf hoeft te zitten is duidelijk te zien aan de Panamese bulkcarrier Nordic Orion. De boeg van de 225 meter lange en 32,31 meter brede bulkcarrier oogt als een haai met opengesperde bek.

Haaienbek heeft bijzondere reis op haar naam staan

De 75.603 ton metende Nordic Orion van het Deense Nordic Bulk Carriers AS werd in 2011 gebouwd als Sanko Orion bij Oshima Shipbuilding Co Ltd. in Japan. Ze was de eerste grote bulkcarrier die met hulp van ijsbrekers de zogenoemde Northwest Passage passeerde. Dat gebeurde op 27 september 2013.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Haaienbek heeft bijzondere reis op haar naam staan | Schuttevaer.nl

Haaienbek heeft bijzondere reis op haar naam staan

Dat een koopvaardijschip niet altijd saai in de verf hoeft te zitten is duidelijk te zien aan de Panamese bulkcarrier Nordic Orion. De boeg van de 225 meter lange en 32,31 meter brede bulkcarrier oogt als een haai met opengesperde bek.

Haaienbek heeft bijzondere reis op haar naam staan

De 75.603 ton metende Nordic Orion van het Deense Nordic Bulk Carriers AS werd in 2011 gebouwd als Sanko Orion bij Oshima Shipbuilding Co Ltd. in Japan. Ze was de eerste grote bulkcarrier die met hulp van ijsbrekers de zogenoemde Northwest Passage passeerde. Dat gebeurde op 27 september 2013.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer