Zeecontainervaart sluit ‘THE Alliance’

Zes containerrederijen willen vanaf april 2017 een nieuwe alliantie in de zeevaart vormen. THE Alliance, zoals de samenwerking moet gaan heten, bestaat uit de rederijen Hanjin, Hapag-Lloyd, “K”Line, Mitsui O.S.K. Lines, Nippon Yusen Kaisha en Yang Ming.

THE Alliance krijgt met 620 schepen en een totale capaciteit van 3,5 miljoen teu een markaandeel van 18% in de wereldwijde containerzeevaart. Maar de Duitse reder Hapag-Lloyd praat ook nog met United Arab Shipping Company (UASC) over verregaande samenwerking. Indien hier overeenstemming over wordt bereikt, treedt UASC waarschijnlijk ook tot THE Alliance toe en groeit de capaciteit naar 4 miljoen teu.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeecontainervaart sluit ‘THE Alliance’ | Schuttevaer.nl

Zeecontainervaart sluit ‘THE Alliance’

Zes containerrederijen willen vanaf april 2017 een nieuwe alliantie in de zeevaart vormen. THE Alliance, zoals de samenwerking moet gaan heten, bestaat uit de rederijen Hanjin, Hapag-Lloyd, “K”Line, Mitsui O.S.K. Lines, Nippon Yusen Kaisha en Yang Ming.

THE Alliance krijgt met 620 schepen en een totale capaciteit van 3,5 miljoen teu een markaandeel van 18% in de wereldwijde containerzeevaart. Maar de Duitse reder Hapag-Lloyd praat ook nog met United Arab Shipping Company (UASC) over verregaande samenwerking. Indien hier overeenstemming over wordt bereikt, treedt UASC waarschijnlijk ook tot THE Alliance toe en groeit de capaciteit naar 4 miljoen teu.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer