Zeevrachtenmarkt: ‘Slow steaming’ raakt uit de mode

Het grote handelshuis Glencore heeft een forse inkomstendaling gerapporteerd over het eerste halfjaar. Dit als gevolg van de daling van de Chinese invoer van droge lading. De gevolgen voor de droge-ladingschepen was merkbaar en dit gevoegd bij de voortdurende overcapaciteit, maakt de toekomst er voorlopig niet beter op.

ZEEVRACHTENMARKT: BFI stijgt snel door meer ladingaanbod capesizers

Dit blijkt ook wel uit het verlies van $ 12,6 miljoen dat de Hongkongse rederij Jinhui Shipping leed in het tweede kwartaal. Deze rederij bezit 31 supramaxen en een aantal panamaxen. Voor de supramaxen daalden de inkomsten in het tweede kwartaal tot gemiddeld $ 6350 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: ‘Slow steaming’ raakt uit de mode | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: ‘Slow steaming’ raakt uit de mode

Het grote handelshuis Glencore heeft een forse inkomstendaling gerapporteerd over het eerste halfjaar. Dit als gevolg van de daling van de Chinese invoer van droge lading. De gevolgen voor de droge-ladingschepen was merkbaar en dit gevoegd bij de voortdurende overcapaciteit, maakt de toekomst er voorlopig niet beter op.

ZEEVRACHTENMARKT: BFI stijgt snel door meer ladingaanbod capesizers

Dit blijkt ook wel uit het verlies van $ 12,6 miljoen dat de Hongkongse rederij Jinhui Shipping leed in het tweede kwartaal. Deze rederij bezit 31 supramaxen en een aantal panamaxen. Voor de supramaxen daalden de inkomsten in het tweede kwartaal tot gemiddeld $ 6350 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer