Anthony Veder doopt twee op LNG varende tankers tegelijk

Anthony Veder heeft 13 november in het Britse Teesport twee LNG-aangedreven ethyleentankers gedoopt, de Coral Star en Coral Sticho (99,95 x 17 meter, 3087 dwt, 2384 kuub). Ze gaan chemicaliën vervoeren voor Saudi Basic Industries Corporation (SABIC).

Anthony Veder doopt twee op LNG varende tankers tegelijk

De in China gebouwde gastankers hebben beide een zescilinder Wärtsilä 34 dual fuel hoofdmotor die een verstelbare propeller aandrijft. Daarmee halen ze een gemiddelde snelheid van 14 knopen. Het hulpvermogen wordt verzorgd door Wärtsilä 20 dual fuel-motoren die onder meer de 450 kW boegschroeven aandrijven.
De LNG-tanks met appendages  zijn geleverd door Cryonorm uit Alphen aan den Rijn. De 107 kuub metende cryogene tanks (twee per schip)  zijn gebouwd bij Cryovat in Nijkerk. De schepen hebben een actieradius van 6500 mijl. De meerkosten van de LNG-installaties zijn deels gefinancierd met een subsidie uit het TEN-T-programma van de EU. Elk schip is uitgerust met twee deepwellpompen met een capaciteit van 300 kuub per uur en één 300 kuubs boosterpomp.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Anthony Veder doopt twee op LNG varende tankers tegelijk | Schuttevaer.nl

Anthony Veder doopt twee op LNG varende tankers tegelijk

Anthony Veder heeft 13 november in het Britse Teesport twee LNG-aangedreven ethyleentankers gedoopt, de Coral Star en Coral Sticho (99,95 x 17 meter, 3087 dwt, 2384 kuub). Ze gaan chemicaliën vervoeren voor Saudi Basic Industries Corporation (SABIC).

Anthony Veder doopt twee op LNG varende tankers tegelijk

De in China gebouwde gastankers hebben beide een zescilinder Wärtsilä 34 dual fuel hoofdmotor die een verstelbare propeller aandrijft. Daarmee halen ze een gemiddelde snelheid van 14 knopen. Het hulpvermogen wordt verzorgd door Wärtsilä 20 dual fuel-motoren die onder meer de 450 kW boegschroeven aandrijven.
De LNG-tanks met appendages  zijn geleverd door Cryonorm uit Alphen aan den Rijn. De 107 kuub metende cryogene tanks (twee per schip)  zijn gebouwd bij Cryovat in Nijkerk. De schepen hebben een actieradius van 6500 mijl. De meerkosten van de LNG-installaties zijn deels gefinancierd met een subsidie uit het TEN-T-programma van de EU. Elk schip is uitgerust met twee deepwellpompen met een capaciteit van 300 kuub per uur en één 300 kuubs boosterpomp.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer