ZEEVRACHTENMARKT Vlcc’s profiteren van Chinese oliehonger

Er kwam enige verbetering in de huren en vrachten van de supramaxen dankzij graanladingen vanuit de Baltische Zee en de Zwarte Zee. Maar de overcapaciteit zorgde dat de verbetering beperkt bleef. De meeste vrachten dekken nog steeds nauwelijks de operationele dagkosten.

Voor reizen vanaf Zuid-Amerika bleven de huren nog redelijk. De New Spirit (52.413 dwt, 2001) werd gecharterd voor een reis van de oostkust van Zuid-Amerika naar Azië voor $ 11.500 per dag plus een ballastbonus van $ 285.000.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

ZEEVRACHTENMARKT Vlcc’s profiteren van Chinese oliehonger | Schuttevaer.nl

ZEEVRACHTENMARKT Vlcc’s profiteren van Chinese oliehonger

Er kwam enige verbetering in de huren en vrachten van de supramaxen dankzij graanladingen vanuit de Baltische Zee en de Zwarte Zee. Maar de overcapaciteit zorgde dat de verbetering beperkt bleef. De meeste vrachten dekken nog steeds nauwelijks de operationele dagkosten.

Voor reizen vanaf Zuid-Amerika bleven de huren nog redelijk. De New Spirit (52.413 dwt, 2001) werd gecharterd voor een reis van de oostkust van Zuid-Amerika naar Azië voor $ 11.500 per dag plus een ballastbonus van $ 285.000.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer