Hyundai ontwikkelt anti aanvaringssysteem

Hyundai Heavy Industries (HHI), heeft een systeem ontwikkeld dat aanvaringen op zee voorkomt. Het systeem berekent de beste zeeroute en houdt daarbij rekening met obstakels als ondieptes, schepen en riffen, wanneer die binnen een afstand van 30 mijl komen.

Hyundai ontwikkelt anti aanvaringssysteem

Het Hyundai Intelligent Collision Avoidance Support System (HiCASS) houdt volgens Hyundai ook rekening met weersomstandigheden, golfhoogtes en wind. ‘Het verschil met eerder ontwikkelde navigatiesystemen,  zoals radar en AIS is dat dat deze systemen zijn ontworpen om potentieel gevaarlijke aanvaringssituaties te signaleren’, zegt maritiem voorlichter Young-jun Koo van HHI.  ‘Het HiCASS systeem is gespecialiseerd in het uitzetten van een optimale route na een analyse van alle objecten in de omgeving van het schip het schip.’
De HiCASS is uitgerust met een systeem dat waarschuwt voor een dreigende aanvaring met een obstakel of schip. Dat gebeurt in drie stappen, Caution, Urgent en tenslotte Danger.’

Het systeem moet worden gekoppeld aan informatiesystemen, zoals de Automatic Radar Plotting Aid (ARPA), het Automatische Identificatie Systeem (AIS) en het elektronische kaart systeem (ECS). Het systeem analyseert met behulp van deze informatie de locaties van schepen en andere obstakels en houdt bij een routeplanning rekening met de Internationale Bepalingen ter voorkoming van aanvaringen op zee (COLREGS).
Het systeem is minder geavanceerd dan de voor de luchtvaart ontwikkelde systemen, die bij een uitwijkmanoeuvre met elkaar kunnen communiceren. ‘HiCASS heeft geen systeem om te communiceren met schepen in de omgeving die ook zijn uitgerust met HiCASS’, zegt Young-jun Koo.
HHI brengt het systeem in 2016 op de markt. Het werd in mei en juni voor het eerst in de praktijk getest op een containership mert een capaciteit van 13.800 teu en op een LNG-carrier met een capaciteit van 162.000 kuub. Bedoeling is de stabiliteit van het systeem de komende tijd verder uit te testen op intercontinentale routes. (HH)

  

Hyundai ontwikkelt anti aanvaringssysteem | Schuttevaer.nl

Hyundai ontwikkelt anti aanvaringssysteem

Hyundai Heavy Industries (HHI), heeft een systeem ontwikkeld dat aanvaringen op zee voorkomt. Het systeem berekent de beste zeeroute en houdt daarbij rekening met obstakels als ondieptes, schepen en riffen, wanneer die binnen een afstand van 30 mijl komen.

Hyundai ontwikkelt anti aanvaringssysteem

Het Hyundai Intelligent Collision Avoidance Support System (HiCASS) houdt volgens Hyundai ook rekening met weersomstandigheden, golfhoogtes en wind. ‘Het verschil met eerder ontwikkelde navigatiesystemen,  zoals radar en AIS is dat dat deze systemen zijn ontworpen om potentieel gevaarlijke aanvaringssituaties te signaleren’, zegt maritiem voorlichter Young-jun Koo van HHI.  ‘Het HiCASS systeem is gespecialiseerd in het uitzetten van een optimale route na een analyse van alle objecten in de omgeving van het schip het schip.’
De HiCASS is uitgerust met een systeem dat waarschuwt voor een dreigende aanvaring met een obstakel of schip. Dat gebeurt in drie stappen, Caution, Urgent en tenslotte Danger.’

Het systeem moet worden gekoppeld aan informatiesystemen, zoals de Automatic Radar Plotting Aid (ARPA), het Automatische Identificatie Systeem (AIS) en het elektronische kaart systeem (ECS). Het systeem analyseert met behulp van deze informatie de locaties van schepen en andere obstakels en houdt bij een routeplanning rekening met de Internationale Bepalingen ter voorkoming van aanvaringen op zee (COLREGS).
Het systeem is minder geavanceerd dan de voor de luchtvaart ontwikkelde systemen, die bij een uitwijkmanoeuvre met elkaar kunnen communiceren. ‘HiCASS heeft geen systeem om te communiceren met schepen in de omgeving die ook zijn uitgerust met HiCASS’, zegt Young-jun Koo.
HHI brengt het systeem in 2016 op de markt. Het werd in mei en juni voor het eerst in de praktijk getest op een containership mert een capaciteit van 13.800 teu en op een LNG-carrier met een capaciteit van 162.000 kuub. Bedoeling is de stabiliteit van het systeem de komende tijd verder uit te testen op intercontinentale routes. (HH)