Zeevrachtenmarkt: Vrachten veelal lager dan kosten

Ondanks de verdere daling van de prijs van ijzererts steeg de invoer hiervan in China niet, terwijl de capesize-vloot in omvang blijft toenemen. Geen verbetering van de markt dus.

Er werd een spaarzaam aantal periodecharters afgesloten voor huren die de operationele kosten nauwelijks of niet dekken. De E.R. Boston (179.346 dwt, 2010) werd voor 4 tot 8 maanden gecharterd voor $ 8000 per dag. Maar de spotmarkt is nog slechter, zowel op de Atlantische routes als in het Verre Oosten.
De Cape Agamemnon (179.221 dwt, 2010) werd gecharterd oplevering Gibraltar, via Puerto Prodeco, teruglevering West-Europa voor $ 3000 per dag, de Ocean Lady (180.361 dwt, 2009) werd gecharterd oplevering Yantai, via Dalrymple, teruglevering China voor $ 2500 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Vrachten veelal lager dan kosten | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Vrachten veelal lager dan kosten

Ondanks de verdere daling van de prijs van ijzererts steeg de invoer hiervan in China niet, terwijl de capesize-vloot in omvang blijft toenemen. Geen verbetering van de markt dus.

Er werd een spaarzaam aantal periodecharters afgesloten voor huren die de operationele kosten nauwelijks of niet dekken. De E.R. Boston (179.346 dwt, 2010) werd voor 4 tot 8 maanden gecharterd voor $ 8000 per dag. Maar de spotmarkt is nog slechter, zowel op de Atlantische routes als in het Verre Oosten.
De Cape Agamemnon (179.221 dwt, 2010) werd gecharterd oplevering Gibraltar, via Puerto Prodeco, teruglevering West-Europa voor $ 3000 per dag, de Ocean Lady (180.361 dwt, 2009) werd gecharterd oplevering Yantai, via Dalrymple, teruglevering China voor $ 2500 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer