Zeevrachtenmarkt: Containerrederijen duwen opnieuw prijsverhoging door

Hoewel de Chinese import van ijzererts steeg kwam er geen verbetering voor de capesizers. Ook al zou China nog veel meer invoeren dan zou dat voor de capesizers waarschijnlijk niet veel uitmaken. De overcapaciteit groeit eerder dan dat ze afneemt.

De Marvellous (169.225 dwt, 2000) werd gecharterd voor een reis van Baltimore naar Bayunquan voor $ 12.500 per dag. Voor ijzererts reizen van West-Australië naar China lagen de vrachten rond $ 7,60 per ton, van Brazilië naar China rond $ 21 per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Containerrederijen duwen opnieuw prijsverhoging door | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Containerrederijen duwen opnieuw prijsverhoging door

Hoewel de Chinese import van ijzererts steeg kwam er geen verbetering voor de capesizers. Ook al zou China nog veel meer invoeren dan zou dat voor de capesizers waarschijnlijk niet veel uitmaken. De overcapaciteit groeit eerder dan dat ze afneemt.

De Marvellous (169.225 dwt, 2000) werd gecharterd voor een reis van Baltimore naar Bayunquan voor $ 12.500 per dag. Voor ijzererts reizen van West-Australië naar China lagen de vrachten rond $ 7,60 per ton, van Brazilië naar China rond $ 21 per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer