Zeevrachtenmarkt: Prijsstijging ruwe olie moeilijk te verklaren

De inkomsten van de supramaxen zijn al enige tijd redelijk stabiel. Wel verstoorden de feestdagen in China de activiteiten in het Verre Oosten. De Zuid-Amerikaanse markt was daardoor voor de supramaxen aantrekkelijker, de kunst is om een lading in die richting te vinden.

Zeevrachtenmarkt: Prijsstijging ruwe olie moeilijk te verklaren

De Bulk Neptune (55.657 dwt, 2009) werd gecharterd voor een reis van de oostkust van Zuid-Amerika naar Singapore/Japan voor $ 9000 per dag, plus een ballastbonus van $ 92.500. Daar stak een gemiddelde reis in het Verre Oosten, zoals die van de Yellow Fin (56.780 dwt, 2011) magertjes bij af. Het schip werd gecharterd oplevering Singapore, via Indonesië, teruglevering China voor $ 6750 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Prijsstijging ruwe olie moeilijk te verklaren | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Prijsstijging ruwe olie moeilijk te verklaren

De inkomsten van de supramaxen zijn al enige tijd redelijk stabiel. Wel verstoorden de feestdagen in China de activiteiten in het Verre Oosten. De Zuid-Amerikaanse markt was daardoor voor de supramaxen aantrekkelijker, de kunst is om een lading in die richting te vinden.

Zeevrachtenmarkt: Prijsstijging ruwe olie moeilijk te verklaren

De Bulk Neptune (55.657 dwt, 2009) werd gecharterd voor een reis van de oostkust van Zuid-Amerika naar Singapore/Japan voor $ 9000 per dag, plus een ballastbonus van $ 92.500. Daar stak een gemiddelde reis in het Verre Oosten, zoals die van de Yellow Fin (56.780 dwt, 2011) magertjes bij af. Het schip werd gecharterd oplevering Singapore, via Indonesië, teruglevering China voor $ 6750 per dag.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer