Aan de Reis: Dalend water leidt wellicht tot meer marktdruk

Er worden deze week meer kolen aangevoerd bij de EMO, maar dat leidt nog niet tot druk op de binnenvaartmarkt. Wellicht dat de dalende waterstanden op Rijn en Donau voor wat meer marktdruk gaan zorgen. Op de Main worden silo’s vol graan gemeld met veel graan onafgedekt buiten, maar dat zorgt vooralsnog niet voor meer vervoer. Ook op de Duitse kanalen is het erg rustig.

Aan de Reis: Dalend water leidt wellicht tot meer marktdruk

Kolen gingen van Amsterdam naar Bergkamen voor 4 euro per ton. Van Luik naar Ensdorf werd 5,50 euro per ton betaald. Van Vlissingen naar Bottrop werd voor kolen 3,10 euro per ton geboden. Binnenlands ging sojaschroot van Rotterdam naar Hengelo voor 4 euro per ton. Maïs werd aangeboden van Rotterdam naar Deventer en naar Almelo, beide voor 5 euro per ton. Van Rotterdam naar Nijkerk werd 3 euro per ton geboden. Coils brachten van IJmuiden naar Ghlin 5,50 euro per ton op.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: Dalend water leidt wellicht tot meer marktdruk | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: Dalend water leidt wellicht tot meer marktdruk

Er worden deze week meer kolen aangevoerd bij de EMO, maar dat leidt nog niet tot druk op de binnenvaartmarkt. Wellicht dat de dalende waterstanden op Rijn en Donau voor wat meer marktdruk gaan zorgen. Op de Main worden silo’s vol graan gemeld met veel graan onafgedekt buiten, maar dat zorgt vooralsnog niet voor meer vervoer. Ook op de Duitse kanalen is het erg rustig.

Aan de Reis: Dalend water leidt wellicht tot meer marktdruk

Kolen gingen van Amsterdam naar Bergkamen voor 4 euro per ton. Van Luik naar Ensdorf werd 5,50 euro per ton betaald. Van Vlissingen naar Bottrop werd voor kolen 3,10 euro per ton geboden. Binnenlands ging sojaschroot van Rotterdam naar Hengelo voor 4 euro per ton. Maïs werd aangeboden van Rotterdam naar Deventer en naar Almelo, beide voor 5 euro per ton. Van Rotterdam naar Nijkerk werd 3 euro per ton geboden. Coils brachten van IJmuiden naar Ghlin 5,50 euro per ton op.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer