Aan de Reis: ‘Iedereen vaart wel’

Er is deze week wat meer werk dan de afgelopen weken. ‘Er is wel werk en iedereen vaart ook’, zegt een schipper. Sommigen hadden ook het idee dat de prijzen weer iets stijgen, maar de meerderheid blijft klagen over te lage vrachtprijzen. Er moet vaak flink worden onderhandeld om tot een goede prijs te komen. Ook zijn de laad- en losvoorwaarden zijn soms zo slecht dat een reis niet rendabel te maken valt.

Aan de Reis: 'Iedereen vaart wel'

Rollen werden aangeboden van IJmuiden naar Maastricht voor 3,50 euro per ton. Van Gent naar Dillingen werd voor kolen 6 euro per ton betaald. Kolen gingen van Rotterdam naar Schmehausen voor 5 euro per ton. En van Rotterdam naar Krotzenburg werden kolen aangeboden voor 4,75 euro per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: ‘Iedereen vaart wel’ | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: ‘Iedereen vaart wel’

Er is deze week wat meer werk dan de afgelopen weken. ‘Er is wel werk en iedereen vaart ook’, zegt een schipper. Sommigen hadden ook het idee dat de prijzen weer iets stijgen, maar de meerderheid blijft klagen over te lage vrachtprijzen. Er moet vaak flink worden onderhandeld om tot een goede prijs te komen. Ook zijn de laad- en losvoorwaarden zijn soms zo slecht dat een reis niet rendabel te maken valt.

Aan de Reis: 'Iedereen vaart wel'

Rollen werden aangeboden van IJmuiden naar Maastricht voor 3,50 euro per ton. Van Gent naar Dillingen werd voor kolen 6 euro per ton betaald. Kolen gingen van Rotterdam naar Schmehausen voor 5 euro per ton. En van Rotterdam naar Krotzenburg werden kolen aangeboden voor 4,75 euro per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer