Aan de Reis: Stabiele Rijntankvaartmarkt

Het is en blijft een slechte markt voor de binnenvaart. Er is weinig lading en dat leidt tot veel en lange leegvaart. Schippers wachten soms weken op een fatsoenlijke reis en gaan uiteindelijk voor een bodemprijs varen. In de tankvaart worden op de Rijn spotprijzen ondersteund in een stabiele markt.

Aan de Reis: Stabiele Rijntankvaartmarkt

Vanaf de Boven-Rijn waren er grindreizen naar Nederlandse bestemming voor tussen de 4 en 6 euro per ton, afhankelijk van scheepsgrootte en bestemming. Erts ging van Rotterdam naar Dillingen voor 5,25 euro per ton en van Rotterdam naar Hamm werd 7,50 euro per ton betaald voor sojaproduct. Binnenlands werd van Amsterdam naar Markelo 4 euro per ton betaald en werd een reis van Amsterdam naar Deventer voor 4 euro aangeboden. Van Amsterdam naar Helmond werd 6 euro per ton betaald. Van Amsterdam naar Waspik werd 3 euro geboden. Kolen werden aangeboden van Amsterdam naar Marl voor 2,75 euro per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: Stabiele Rijntankvaartmarkt | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: Stabiele Rijntankvaartmarkt

Het is en blijft een slechte markt voor de binnenvaart. Er is weinig lading en dat leidt tot veel en lange leegvaart. Schippers wachten soms weken op een fatsoenlijke reis en gaan uiteindelijk voor een bodemprijs varen. In de tankvaart worden op de Rijn spotprijzen ondersteund in een stabiele markt.

Aan de Reis: Stabiele Rijntankvaartmarkt

Vanaf de Boven-Rijn waren er grindreizen naar Nederlandse bestemming voor tussen de 4 en 6 euro per ton, afhankelijk van scheepsgrootte en bestemming. Erts ging van Rotterdam naar Dillingen voor 5,25 euro per ton en van Rotterdam naar Hamm werd 7,50 euro per ton betaald voor sojaproduct. Binnenlands werd van Amsterdam naar Markelo 4 euro per ton betaald en werd een reis van Amsterdam naar Deventer voor 4 euro aangeboden. Van Amsterdam naar Helmond werd 6 euro per ton betaald. Van Amsterdam naar Waspik werd 3 euro geboden. Kolen werden aangeboden van Amsterdam naar Marl voor 2,75 euro per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer