Zeevrachtenmarkt: Veel teveel handysizers

Het gaat van kwaad tot erger met de handysizers, droge bulkschepen met een draagvermogen van 40.000-50.000 dwt. De gemiddelde charterhuur bedraagt nog maar $ 3227 per dag. Volgens analisten zou 40 miljoen dwt capaciteit moeten verdwijnen om weer een balans tussen vraag en aanbod te krijgen. De kans dat dit gebeurt is wel erg klein, het is zelfs twijfelachtig of de sloopcapaciteit groot genoeg is.

Zeevrachtenmarkt: Veel teveel handysizers

Graanreizen uit de US Gulf zorgen voor enige positieve uitzonderingen, maar dan moet je wel daar in de buurt zijn. De Almadin (56.899 dwt, 2010) werd gecharterd voor een reis van de US Gulf naar Singapore/Japan voor $ 7000 per dag. En vervolgens ben je met je schip in het Verre Oosten, waar de huren en vrachten heel laag zijn.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Veel teveel handysizers | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Veel teveel handysizers

Het gaat van kwaad tot erger met de handysizers, droge bulkschepen met een draagvermogen van 40.000-50.000 dwt. De gemiddelde charterhuur bedraagt nog maar $ 3227 per dag. Volgens analisten zou 40 miljoen dwt capaciteit moeten verdwijnen om weer een balans tussen vraag en aanbod te krijgen. De kans dat dit gebeurt is wel erg klein, het is zelfs twijfelachtig of de sloopcapaciteit groot genoeg is.

Zeevrachtenmarkt: Veel teveel handysizers

Graanreizen uit de US Gulf zorgen voor enige positieve uitzonderingen, maar dan moet je wel daar in de buurt zijn. De Almadin (56.899 dwt, 2010) werd gecharterd voor een reis van de US Gulf naar Singapore/Japan voor $ 7000 per dag. En vervolgens ben je met je schip in het Verre Oosten, waar de huren en vrachten heel laag zijn.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer