Aan de Reis: Wat doet het water?

Wat doet het water, dat is de vraag. Komend weekeinde gaat veel neerslag vallen, dat is zeker, maar leidt dat tot een tijdelijke golf in de rivieren of komt er een einde aan de lange laagwaterperiode? Zeker is dat er tot het eind van het jaar genoeg te vervoeren valt voor de binnenvaart. Veel goederen liggen immers in de opslag te wachten op het goedkoper worden van transport.

Kolen gingen van Amsterdam naar Lünen voor 6 euro per ton (alles exclusief KWZ) en van Rotterdam naar Dillingen voor 11,50 euro per ton. Voor bentoniet werd van Rotterdam naar Brassert 7,50 euro per ton betaald. Van Vlissingen naar Düsseldorf werd voor kolen 5 euro per ton betaald. Kolen gingen van Amsterdam naar Krotzenburg voor 14 euro per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: Wat doet het water? | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: Wat doet het water?

Wat doet het water, dat is de vraag. Komend weekeinde gaat veel neerslag vallen, dat is zeker, maar leidt dat tot een tijdelijke golf in de rivieren of komt er een einde aan de lange laagwaterperiode? Zeker is dat er tot het eind van het jaar genoeg te vervoeren valt voor de binnenvaart. Veel goederen liggen immers in de opslag te wachten op het goedkoper worden van transport.

Kolen gingen van Amsterdam naar Lünen voor 6 euro per ton (alles exclusief KWZ) en van Rotterdam naar Dillingen voor 11,50 euro per ton. Voor bentoniet werd van Rotterdam naar Brassert 7,50 euro per ton betaald. Van Vlissingen naar Düsseldorf werd voor kolen 5 euro per ton betaald. Kolen gingen van Amsterdam naar Krotzenburg voor 14 euro per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer