Aan de Reis: Leeg de Moezel in

Op de Moezel was eind vorige week en begin deze week een tekort aan schepen. Ook grote schepen konden hier hun slag slaan en konden een leuke vrachtprijs bedingen. Genoeg zelfs om er leeg in te gaan. In Rotterdam klaagden schippers over te lage prijzen. Werk is nog wel voldoende voorhanden. Schippers melden dat het transport van bouwmaterialen hier en daar ook aantrekt.

Aan de Reis: Leeg de Moezel in

Kolen werden aangeboden van Amsterdam naar Givet voor 5,75 euro per ton en vloeispaat ging van Rotterdam naar Duisburg voor 5 euro per ton. Binnenlands werd voor draad van Rotterdam naar Almelo 4,75 euro per ton betaald. Coils gingen van Rotterdam naar Karlsruhe voor 12 euro per ton. Voor rollen werd van Antwerpen naar Dortmund 4,85 euro per ton betaald.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: Leeg de Moezel in | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: Leeg de Moezel in

Op de Moezel was eind vorige week en begin deze week een tekort aan schepen. Ook grote schepen konden hier hun slag slaan en konden een leuke vrachtprijs bedingen. Genoeg zelfs om er leeg in te gaan. In Rotterdam klaagden schippers over te lage prijzen. Werk is nog wel voldoende voorhanden. Schippers melden dat het transport van bouwmaterialen hier en daar ook aantrekt.

Aan de Reis: Leeg de Moezel in

Kolen werden aangeboden van Amsterdam naar Givet voor 5,75 euro per ton en vloeispaat ging van Rotterdam naar Duisburg voor 5 euro per ton. Binnenlands werd voor draad van Rotterdam naar Almelo 4,75 euro per ton betaald. Coils gingen van Rotterdam naar Karlsruhe voor 12 euro per ton. Voor rollen werd van Antwerpen naar Dortmund 4,85 euro per ton betaald.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer