Aan de Reis: Slappe markt

Schippers waren begin deze week niet te spreken over de ladingmarkt. Weinig werk en slechte prijzen, zo luidde het. Niet alleen in Nederland was het slecht, ook in de omgeving van Bremen en op de Midden-Rijn werden weinig reizen aangeboden. Eind deze week wordt weer meer werk verwacht.

Kolen gingen van Rotterdam naar Ibbenbüren voor 6 euro per ton. Van IJmuiden naar Ibbenbüren werd ook 6 euro per ton betaald. Van Amsterdam naar Lünen werd voor kolen 4,25 euro per ton betaald. Voor maïs werd van Rotterdam naar Wageningen 3 en naar Delden 5,25 euro per ton betaald. Tarwe ging van Delfzijl naar Haren-Ems voor 3,75 en 4,50 euro per ton. Kunstmest ging van Sluiskil naar Plochingen voor 12 euro per ton. Van Sluiskil naar Oldenburg werd voor kunstmest 10,50 euro per ton betaald. Coils gingen van IJmuiden naar Grimberg voor 6 euro per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: Slappe markt | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: Slappe markt

Schippers waren begin deze week niet te spreken over de ladingmarkt. Weinig werk en slechte prijzen, zo luidde het. Niet alleen in Nederland was het slecht, ook in de omgeving van Bremen en op de Midden-Rijn werden weinig reizen aangeboden. Eind deze week wordt weer meer werk verwacht.

Kolen gingen van Rotterdam naar Ibbenbüren voor 6 euro per ton. Van IJmuiden naar Ibbenbüren werd ook 6 euro per ton betaald. Van Amsterdam naar Lünen werd voor kolen 4,25 euro per ton betaald. Voor maïs werd van Rotterdam naar Wageningen 3 en naar Delden 5,25 euro per ton betaald. Tarwe ging van Delfzijl naar Haren-Ems voor 3,75 en 4,50 euro per ton. Kunstmest ging van Sluiskil naar Plochingen voor 12 euro per ton. Van Sluiskil naar Oldenburg werd voor kunstmest 10,50 euro per ton betaald. Coils gingen van IJmuiden naar Grimberg voor 6 euro per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer