Aan de Reis: Er wordt te laag ingezet

Volgens schippers is er werk genoeg, maar wordt er te laag ingezet door de bevrachters. Er was lading genoeg in de zeehavens, maar ook in Duitsland aan bijvoorbeeld de Moezel en op de Duitse kanalen.

Kolen brachten van Amsterdam naar Ibbenbüren 5,75 euro per ton op. Van Amsterdam naar Neckargartach werd 9 euro per ton voor de kolen betaald. Grind ging van de Boven-Rijn naar Nederlands en België voor 4 euro per ton. Kolen brachten van Rotterdam naar Orsoy 2,35 euro per ton op. Bentoniet bracht van Amsterdam naar Brassert 4,75 euro per ton op. Van Rotterdam naar Lünen werd voor kolen 4,35 euro per ton betaald. Kunstmest ging van Sluiskil naar Breda voor 3 en 3,50 euro per ton. Kolen gingen van Amsterdam naar Offenbach voor 7,50 euro per ton. Van Rotterdam naar Meppel werd voor veevoer 4,25 euro per ton betaald.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: Er wordt te laag ingezet | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: Er wordt te laag ingezet

Volgens schippers is er werk genoeg, maar wordt er te laag ingezet door de bevrachters. Er was lading genoeg in de zeehavens, maar ook in Duitsland aan bijvoorbeeld de Moezel en op de Duitse kanalen.

Kolen brachten van Amsterdam naar Ibbenbüren 5,75 euro per ton op. Van Amsterdam naar Neckargartach werd 9 euro per ton voor de kolen betaald. Grind ging van de Boven-Rijn naar Nederlands en België voor 4 euro per ton. Kolen brachten van Rotterdam naar Orsoy 2,35 euro per ton op. Bentoniet bracht van Amsterdam naar Brassert 4,75 euro per ton op. Van Rotterdam naar Lünen werd voor kolen 4,35 euro per ton betaald. Kunstmest ging van Sluiskil naar Breda voor 3 en 3,50 euro per ton. Kolen gingen van Amsterdam naar Offenbach voor 7,50 euro per ton. Van Rotterdam naar Meppel werd voor veevoer 4,25 euro per ton betaald.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer