Aan de Reis: Redelijk werk in zeehavens

Schippers hielden rekening met het vele water dat deze week de Rijn en Donau afkomt. De extra brandstof die dat kost moest in de vrachtprijs worden meegenomen. In de zeehavens was redelijk werk voorhanden. Op de Moezel werd slecht betaald.

Kolen gingen van IJmuiden naar Karlsruhe voor 7 euro per ton en van Vlissingen naar Dillingen voor 7,50 euro per ton. Van Rotterdam naar Dillingen werd 7 euro per ton betaald en van Rotterdam naar de Neckar werd 8,25 euro per ton betaald. Vanuit Rotterdam werd naar Karlsruhe tussen de 5,75 en 6,75 euro per ton betaald. IJzererts ging van Rotterdam naar Duisburg voor 5,50 euro per ton. Brammen brachten van Rotterdam naar Dortmund 5,80 euro per ton op. Binnenlands werd van Rotterdam naar Deventer 4,25 en 4,50 betaald en naar Veghel 3,75 euro per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: Redelijk werk in zeehavens | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: Redelijk werk in zeehavens

Schippers hielden rekening met het vele water dat deze week de Rijn en Donau afkomt. De extra brandstof die dat kost moest in de vrachtprijs worden meegenomen. In de zeehavens was redelijk werk voorhanden. Op de Moezel werd slecht betaald.

Kolen gingen van IJmuiden naar Karlsruhe voor 7 euro per ton en van Vlissingen naar Dillingen voor 7,50 euro per ton. Van Rotterdam naar Dillingen werd 7 euro per ton betaald en van Rotterdam naar de Neckar werd 8,25 euro per ton betaald. Vanuit Rotterdam werd naar Karlsruhe tussen de 5,75 en 6,75 euro per ton betaald. IJzererts ging van Rotterdam naar Duisburg voor 5,50 euro per ton. Brammen brachten van Rotterdam naar Dortmund 5,80 euro per ton op. Binnenlands werd van Rotterdam naar Deventer 4,25 en 4,50 betaald en naar Veghel 3,75 euro per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer