Aan de Reis: ‘Herstel olieprijzen tweede helft 2015′

De markt geeft een wisselend beeld. Sommigen schippers klagen dat er niets te doen is, anderen zeggen dat er werk genoeg is. Er wordt op waterstand geladen voor Duitse bestemmingen. In Duitsland was het begin deze week nog carnaval en lag het werk grotendeels stil.

Kolen gingen van Rotterdam naar de Moezel voor 7 euro per ton en naar Neckargartach voor 8,25 euro per ton. Naar Marl werd vanaf Rotterdam 3,25 euro per ton voor kolen betaald. Gerst bracht van Rotterdam naar Gelsenkirchen 5 euro per ton op. Soja bracht van Rotterdam naar Deventer 5 euro per ton op. Ureum ging van Sluiskil naar Straatsburg voor 15 euro per ton. Kolen gingen van Rotterdam naar Volklingen voor 7,50 euro per ton. Van Amsterdam naar Mannheim werd 10 euro per ton betaald. Coils gingen van IJmuiden naar Grimberg voor 6 euro per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: ‘Herstel olieprijzen tweede helft 2015′ | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: ‘Herstel olieprijzen tweede helft 2015′

De markt geeft een wisselend beeld. Sommigen schippers klagen dat er niets te doen is, anderen zeggen dat er werk genoeg is. Er wordt op waterstand geladen voor Duitse bestemmingen. In Duitsland was het begin deze week nog carnaval en lag het werk grotendeels stil.

Kolen gingen van Rotterdam naar de Moezel voor 7 euro per ton en naar Neckargartach voor 8,25 euro per ton. Naar Marl werd vanaf Rotterdam 3,25 euro per ton voor kolen betaald. Gerst bracht van Rotterdam naar Gelsenkirchen 5 euro per ton op. Soja bracht van Rotterdam naar Deventer 5 euro per ton op. Ureum ging van Sluiskil naar Straatsburg voor 15 euro per ton. Kolen gingen van Rotterdam naar Volklingen voor 7,50 euro per ton. Van Amsterdam naar Mannheim werd 10 euro per ton betaald. Coils gingen van IJmuiden naar Grimberg voor 6 euro per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer