Aan de Reis: Bevrachters schermen met gasolieprijs

Er worden veel reizen aangeboden, maar de prijzen blijven hier en daar achter, vinden de schippers. Bevrachters schermen met de goedkopere gasolie, maar schippers vinden dat geen reden om akkoord te gaan met lagere vrachtprijzen. Zowel in de zeehavens als in Duitsland (Rijn, Duitse kanalen, Moezel) werd veel werk gemeld.

Binnenlands werd maïs aangeboden van Vlaardingen naar Meppel voor 4,25 euro per ton. Van Vlaardingen naar Delden werd 5,50 euro per ton betaald. Soja ging van Rotterdam naar Wageningen voor 4 euro per ton en maïs werd aangeboden van Rotterdam naar Veghel voor 3,75 en 4,25 euro per ton. Van Amsterdam naar Neuville werd 9 euro per ton betaald. Raps ging van Rotterdam naar Spyck voor 2,75 euro per ton. Kolen gingen van Rotterdam naar Neckargartach voor 8 euro per ton. Zout ging van Gent naar Andernach voor 4,75 euro per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: Bevrachters schermen met gasolieprijs | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: Bevrachters schermen met gasolieprijs

Er worden veel reizen aangeboden, maar de prijzen blijven hier en daar achter, vinden de schippers. Bevrachters schermen met de goedkopere gasolie, maar schippers vinden dat geen reden om akkoord te gaan met lagere vrachtprijzen. Zowel in de zeehavens als in Duitsland (Rijn, Duitse kanalen, Moezel) werd veel werk gemeld.

Binnenlands werd maïs aangeboden van Vlaardingen naar Meppel voor 4,25 euro per ton. Van Vlaardingen naar Delden werd 5,50 euro per ton betaald. Soja ging van Rotterdam naar Wageningen voor 4 euro per ton en maïs werd aangeboden van Rotterdam naar Veghel voor 3,75 en 4,25 euro per ton. Van Amsterdam naar Neuville werd 9 euro per ton betaald. Raps ging van Rotterdam naar Spyck voor 2,75 euro per ton. Kolen gingen van Rotterdam naar Neckargartach voor 8 euro per ton. Zout ging van Gent naar Andernach voor 4,75 euro per ton.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer