Aan de Reis: Veel werk op Duitse kanalen

Er waren begin deze week reizen genoeg voor de kleinere schepen, hoewel niet iedereen tevreden was. Sommigen klagen dat het slecht is voor de tijd van het jaar. De 1000-tonners konden over het algemeen goed bijvragen. Op de Moezel was er werk voor alle maten en ook op de Duitse kanalen was er ruim aanbod en was de vrachtprijs onderhandelbaar.

Van Amsterdam naar Breisach werd 13,50 euro per ton betaald. Maïs ging binnenlands van Rotterdam naar Oosterhout voor 5,25 euro per ton. Van Amsterdam naar Veghel werd 5,20 euro per ton betaald. Tarwe ging van Rotterdam naar Haren/Ems voor rond de 7,50 euro per ton. Kolen gingen van Rotterdam naar Bremen voor 9 euro per ton en naar Mannheim voor 8,50 euro per ton. Van Rotterdam naar Essen werd 5,25 euro per ton betaald. Van Rotterdam naar Bremen werd voor kolen ruim 9 euro per ton betaald.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: Veel werk op Duitse kanalen | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: Veel werk op Duitse kanalen

Er waren begin deze week reizen genoeg voor de kleinere schepen, hoewel niet iedereen tevreden was. Sommigen klagen dat het slecht is voor de tijd van het jaar. De 1000-tonners konden over het algemeen goed bijvragen. Op de Moezel was er werk voor alle maten en ook op de Duitse kanalen was er ruim aanbod en was de vrachtprijs onderhandelbaar.

Van Amsterdam naar Breisach werd 13,50 euro per ton betaald. Maïs ging binnenlands van Rotterdam naar Oosterhout voor 5,25 euro per ton. Van Amsterdam naar Veghel werd 5,20 euro per ton betaald. Tarwe ging van Rotterdam naar Haren/Ems voor rond de 7,50 euro per ton. Kolen gingen van Rotterdam naar Bremen voor 9 euro per ton en naar Mannheim voor 8,50 euro per ton. Van Rotterdam naar Essen werd 5,25 euro per ton betaald. Van Rotterdam naar Bremen werd voor kolen ruim 9 euro per ton betaald.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer