Zeevrachtenmarkt: Herfstprijsstijgingen

De vooruitzichten voor de droge bulkers blijven somber vanwege de grote capaciteit van de diverse vloten. Maar in de herfst- en winter is het gebruikelijk dat de huren en vrachten verbeteren en dat is ook nu het geval. De capesizer Anangel Mariner (179.700 dwt, 2011) werd gecharterd oplevering Zuid-Korea, via oostkust Australië, teruglevering Singapore/Japan voor $ 15.500 per dag.

Voor de panamaxen bleven reizen vanaf de oostkust van Zuid-Amerika en uit de US Gulf het profijtelijkst. De Santorini (81.086 dwt, 2013) werd gecharterd voor een reis van de oostkust van Zuid-Amerika naar Singapore/Japan voor $ 12.500 per dag plus een ballastbonus van $ 250.000. Op de overige routes verbeterden de huren voor de panamaxen ook wel, maar het waren vooral de supramaxen die van een betere markt profiteerden, in het Verre Oosten maar vooral op de overige routes. De Novo Mestro (53.626 dwt, 2005) werd gecharterd voor een reis van Brazilië naar Singapore/Japan voor $ 12.500 per dag plus een ballastbonus van $ 260.000. Door de komende feestdagen in China en andere landen in het Verre Oosten kan het in die regio vooral voor de supramaxen en de handysizers even wat minder worden.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Herfstprijsstijgingen | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Herfstprijsstijgingen

De vooruitzichten voor de droge bulkers blijven somber vanwege de grote capaciteit van de diverse vloten. Maar in de herfst- en winter is het gebruikelijk dat de huren en vrachten verbeteren en dat is ook nu het geval. De capesizer Anangel Mariner (179.700 dwt, 2011) werd gecharterd oplevering Zuid-Korea, via oostkust Australië, teruglevering Singapore/Japan voor $ 15.500 per dag.

Voor de panamaxen bleven reizen vanaf de oostkust van Zuid-Amerika en uit de US Gulf het profijtelijkst. De Santorini (81.086 dwt, 2013) werd gecharterd voor een reis van de oostkust van Zuid-Amerika naar Singapore/Japan voor $ 12.500 per dag plus een ballastbonus van $ 250.000. Op de overige routes verbeterden de huren voor de panamaxen ook wel, maar het waren vooral de supramaxen die van een betere markt profiteerden, in het Verre Oosten maar vooral op de overige routes. De Novo Mestro (53.626 dwt, 2005) werd gecharterd voor een reis van Brazilië naar Singapore/Japan voor $ 12.500 per dag plus een ballastbonus van $ 260.000. Door de komende feestdagen in China en andere landen in het Verre Oosten kan het in die regio vooral voor de supramaxen en de handysizers even wat minder worden.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer