Aan de Reis: Meer muziek in de bouw

Gemeten naar het aantal zand- en grindreizen de laatste tijd begint er weer wat muziek te komen in de bouw. Veel keus is er in de droge lading nog niet, maar de vakanties zijn ook nog niet overal voorbij. In de tankvaart laat de verandering ten goede ook nog op zich wachten.

In het binnenland ging zand van de omgeving Nijmegen voor 1,85 euro per ton naar Amsterdam, split voor 1,80 van Amsterdam naar Noord-Friesland. Voor slakkenzand van IJmuiden naar de Moerdijk werd (‘bij gebrek aan beter’) 1,40 euro betaald. Mais van Rotterdam naar Nijkerk en Maashees bracht 4,10 euro op, naar Genemuiden 4,50 euro, tarwe naar Nijkerk 4,00 euro. Sojapellets van Rotterdam naar Hengelo betaalde 5,75 euro. Walsdraad kwam voor 6,50 euro van Wallonië naar Almelo.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: Meer muziek in de bouw | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: Meer muziek in de bouw

Gemeten naar het aantal zand- en grindreizen de laatste tijd begint er weer wat muziek te komen in de bouw. Veel keus is er in de droge lading nog niet, maar de vakanties zijn ook nog niet overal voorbij. In de tankvaart laat de verandering ten goede ook nog op zich wachten.

In het binnenland ging zand van de omgeving Nijmegen voor 1,85 euro per ton naar Amsterdam, split voor 1,80 van Amsterdam naar Noord-Friesland. Voor slakkenzand van IJmuiden naar de Moerdijk werd (‘bij gebrek aan beter’) 1,40 euro betaald. Mais van Rotterdam naar Nijkerk en Maashees bracht 4,10 euro op, naar Genemuiden 4,50 euro, tarwe naar Nijkerk 4,00 euro. Sojapellets van Rotterdam naar Hengelo betaalde 5,75 euro. Walsdraad kwam voor 6,50 euro van Wallonië naar Almelo.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer