Gent zoekt operator containerdienst op Antwerpen

Het Havenbedrijf Gent wil meer containers per binnenschip vervoeren tussen de havens van Gent en Antwerpen. Het zoekt een operator die deze dienstverlening wil uitbaten.

De gegadigde kan over een periode van drie jaar rekenen op 200.000 euro subsidie van het Havenbedrijf. Gent wil de draaischijf worden voor containeroverslag via binnenvaart in het gebied tussen Rotterdam, Antwerpen, Zeebrugge en Frankrijk. Daartoe wil het Havenbedrijf de haven verder ontwikkelen op het vlak van containerbinnenvaart. Een containerlijndienst op Antwerpen is volgens het Havenbedrijf een wens van verladers en logistieke bedrijven in beide havens. Bovendien sluit zo’n initiatief aan bij de verdere ontwikkeling van het Kluizendok op het vlak van logistiek en distributie. Van de lijndienst wordt verwacht tenminste drie afvaarten per week heen en terug te kunnen garanderen.

Kruispunt

Gent gaat er prat op op een kruispunt van belangrijke vaarwegen te liggen. ‘Gent beschikt over een uitgebreid netwerk van binnenwateren met verbindingen naar Nederland, Duitsland en Noord-Frankrijk. Binnen enkele jaren kunnen grotere binnenvaartschepen zelfs tot in Parijs varen via het nieuwe "Kanaal Seine-Schelde". Gent is ook verbonden met het Europese binnenvaartnet van de Rijn-Main-Donau. Dit zorgt ervoor dat de Gentse haven bekend staat als een centrum waar goederenoverslag plaatsvindt tussen de zeevaart en de binnenvaart. Bijna 50% van het goederenvervoer tussen de haven en het achterland gebeurt met binnenvaartschepen.’

Indienen

Gegadigden voor het openen van een binnenvaartcontainerlijndienst dienen zich voor 6 oktober te melden bij het Havenbedrijf Gent. De toewijzingscriteria vindt u op de website van het Havenbedrijf. (PN)

Gent zoekt operator containerdienst op Antwerpen | Schuttevaer.nl

Gent zoekt operator containerdienst op Antwerpen

Het Havenbedrijf Gent wil meer containers per binnenschip vervoeren tussen de havens van Gent en Antwerpen. Het zoekt een operator die deze dienstverlening wil uitbaten.

De gegadigde kan over een periode van drie jaar rekenen op 200.000 euro subsidie van het Havenbedrijf. Gent wil de draaischijf worden voor containeroverslag via binnenvaart in het gebied tussen Rotterdam, Antwerpen, Zeebrugge en Frankrijk. Daartoe wil het Havenbedrijf de haven verder ontwikkelen op het vlak van containerbinnenvaart. Een containerlijndienst op Antwerpen is volgens het Havenbedrijf een wens van verladers en logistieke bedrijven in beide havens. Bovendien sluit zo’n initiatief aan bij de verdere ontwikkeling van het Kluizendok op het vlak van logistiek en distributie. Van de lijndienst wordt verwacht tenminste drie afvaarten per week heen en terug te kunnen garanderen.

Kruispunt

Gent gaat er prat op op een kruispunt van belangrijke vaarwegen te liggen. ‘Gent beschikt over een uitgebreid netwerk van binnenwateren met verbindingen naar Nederland, Duitsland en Noord-Frankrijk. Binnen enkele jaren kunnen grotere binnenvaartschepen zelfs tot in Parijs varen via het nieuwe "Kanaal Seine-Schelde". Gent is ook verbonden met het Europese binnenvaartnet van de Rijn-Main-Donau. Dit zorgt ervoor dat de Gentse haven bekend staat als een centrum waar goederenoverslag plaatsvindt tussen de zeevaart en de binnenvaart. Bijna 50% van het goederenvervoer tussen de haven en het achterland gebeurt met binnenvaartschepen.’

Indienen

Gegadigden voor het openen van een binnenvaartcontainerlijndienst dienen zich voor 6 oktober te melden bij het Havenbedrijf Gent. De toewijzingscriteria vindt u op de website van het Havenbedrijf. (PN)