Aan de Reis: Het blijft sappelen

Het blijft sappelen met weinig ladingaanbod en slechte prijzen. Er worden blokvrachten aangeboden in verband met het lage water. Schepen moeten veel achterlaten, maar krijgen dat niet gecompenseerd. Ook niet als ze voor KWZ varen. De vrachten zijn inclusief die toeslagen net zo hoog als bij een normale waterstand en dat is ongebruikelijk. Er worden dan ook veel reizen geweigerd. Ook binnenlands klagen schippers over lage tarieven.

Kolen gingen van Amsterdam naar Dillingen voor 7 euro. Van Amsterdam naar Marl werd 3,15 euro geboden en van Amsterdam naar Ennsdorf 7 euro per ton. Allemaal exclusief KWZ. Erts bracht van Antwerpen naar Dillingen 7,25 euro op. Kolen brachten van Rotterdam naar Bergkamen 4,50 euro per ton op en bentoniet ging van Rotterdam naar Brassert voor 4,10 euro per ton. Binnenlands werden slechte tarieven geboden en werd werk geweigerd.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: Het blijft sappelen | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: Het blijft sappelen

Het blijft sappelen met weinig ladingaanbod en slechte prijzen. Er worden blokvrachten aangeboden in verband met het lage water. Schepen moeten veel achterlaten, maar krijgen dat niet gecompenseerd. Ook niet als ze voor KWZ varen. De vrachten zijn inclusief die toeslagen net zo hoog als bij een normale waterstand en dat is ongebruikelijk. Er worden dan ook veel reizen geweigerd. Ook binnenlands klagen schippers over lage tarieven.

Kolen gingen van Amsterdam naar Dillingen voor 7 euro. Van Amsterdam naar Marl werd 3,15 euro geboden en van Amsterdam naar Ennsdorf 7 euro per ton. Allemaal exclusief KWZ. Erts bracht van Antwerpen naar Dillingen 7,25 euro op. Kolen brachten van Rotterdam naar Bergkamen 4,50 euro per ton op en bentoniet ging van Rotterdam naar Brassert voor 4,10 euro per ton. Binnenlands werden slechte tarieven geboden en werd werk geweigerd.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer