Zeevrachtenmarkt: Levendige tankerhandel

De markt is wisselvallig voor de droge bulkers, vooral voor de capesizers. De huren voor reizen van de US Gulf naar West-Europa en de Middellandse Zee stonden onder druk met huren van rond $ 15.000 per dag plus een ballastbonus van $ 550.000.

De prijs van ijzererts is sinds begin dit jaar gedaald met ruim 20%, wat erop zou kunnen duiden dat de groei van de Chinese economie stagneert. China is met 70% van de ertsverschepingen verreweg de grootste importeur van ijzererts. Een stagnatie van de Chinese invoer van erts zou een ramp zijn voor de capesizers.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: Levendige tankerhandel | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: Levendige tankerhandel

De markt is wisselvallig voor de droge bulkers, vooral voor de capesizers. De huren voor reizen van de US Gulf naar West-Europa en de Middellandse Zee stonden onder druk met huren van rond $ 15.000 per dag plus een ballastbonus van $ 550.000.

De prijs van ijzererts is sinds begin dit jaar gedaald met ruim 20%, wat erop zou kunnen duiden dat de groei van de Chinese economie stagneert. China is met 70% van de ertsverschepingen verreweg de grootste importeur van ijzererts. Een stagnatie van de Chinese invoer van erts zou een ramp zijn voor de capesizers.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer