Zeevrachtenmarkt: FMC akkoord met P3

De panamaxen hebben het sinds begin dit jaar moeilijk met de charterhuren, die zelden flink boven $ 10.000 per dag lagen. Maar met het op gang komen van graanladingen vanaf de oostkust van Zuid-Amerika is er eindelijk zicht op een verbetering. De supramaxen deden het wat beter, maar hebben de graanladingen ook nodig om wat te verdienen. Voor de capesizers blijft de markt wisselvallig.

Binnen enkele dagen daalden de vrachtprijs voor ijzererts van West-Australië naar China van $ 11 per ton naar $ 9,50 om na een paar dagen weer te stijgen. De prijs voor ijzererts is gedaald, maar de voorraden in China zijn zo groot dat de animo van de Chinese hoogovens om de invoer te vergroten gering is.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Zeevrachtenmarkt: FMC akkoord met P3 | Schuttevaer.nl

Zeevrachtenmarkt: FMC akkoord met P3

De panamaxen hebben het sinds begin dit jaar moeilijk met de charterhuren, die zelden flink boven $ 10.000 per dag lagen. Maar met het op gang komen van graanladingen vanaf de oostkust van Zuid-Amerika is er eindelijk zicht op een verbetering. De supramaxen deden het wat beter, maar hebben de graanladingen ook nodig om wat te verdienen. Voor de capesizers blijft de markt wisselvallig.

Binnen enkele dagen daalden de vrachtprijs voor ijzererts van West-Australië naar China van $ 11 per ton naar $ 9,50 om na een paar dagen weer te stijgen. De prijs voor ijzererts is gedaald, maar de voorraden in China zijn zo groot dat de animo van de Chinese hoogovens om de invoer te vergroten gering is.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer