Aan de Reis: ‘Wanneer stopt deze waanzin?’

‘Er wordt nog wel veel werk aangeboden, maar schippers nemen de reizen voor veel te lage vrachten aan.’ Een schipper weet het probleem in de markt feilloos te omschrijven. ‘Terwijl ik 4,75 euro per ton vraag en 4,50 euro per ton heb geweigerd, is er een ander die het graag voor 4,25 euro per ton doet. Wat zijn het toch een slimme mensen om ons heen.’

Schippers houden intussen lijstjes bij van slecht betaald werk. ‘Van Gent naar Neuss wilden ze 4,50 euro per ton betalen, van Rotterdam naar Mannheim 4,75 euro, van Moerdijk naar Stürzelberg 3,50 euro, van Rotterdam naar La Maxe 7,25 euro per ton, van Rotterdam naar Deventer 3,75 euro en van Rotterdam naar Oss werd 3 euro per ton geboden.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Aan de Reis: ‘Wanneer stopt deze waanzin?’ | Schuttevaer.nl

Aan de Reis: ‘Wanneer stopt deze waanzin?’

‘Er wordt nog wel veel werk aangeboden, maar schippers nemen de reizen voor veel te lage vrachten aan.’ Een schipper weet het probleem in de markt feilloos te omschrijven. ‘Terwijl ik 4,75 euro per ton vraag en 4,50 euro per ton heb geweigerd, is er een ander die het graag voor 4,25 euro per ton doet. Wat zijn het toch een slimme mensen om ons heen.’

Schippers houden intussen lijstjes bij van slecht betaald werk. ‘Van Gent naar Neuss wilden ze 4,50 euro per ton betalen, van Rotterdam naar Mannheim 4,75 euro, van Moerdijk naar Stürzelberg 3,50 euro, van Rotterdam naar La Maxe 7,25 euro per ton, van Rotterdam naar Deventer 3,75 euro en van Rotterdam naar Oss werd 3 euro per ton geboden.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer