Rijn van A tot Z: ‘Kan het nog slechter?’

Ik denk elke week dat het niet slechter kan, maar toch is de bodem nog niet bereikt’, zegt een bevrachter. ‘Het is heel slecht en het ziet er ook nog niet naar uit dat het snel beter wordt.’ Er is nog een beetje werk in Hongarije en schepen zijn daar, hoewel mondjesmaat, nog steeds welkom. Op de Boven-Rijn is de hoeveelheid werk minder geworden.

De pegel van Pfelling op de Donau steeg van 4,87 meter begin vorige week naar 5,27 meter begin deze week Later deze week wordt een stand van vijf meter verwacht. Konstanz steeg van 2,85 naar 2,94 meter en Maxau gaf 5,36 meter aan. De pegel van Kaub daalde licht naar 3,50 meter begin deze week en zakt later deze week verder naar drie meter. Koblenz stond op 3,50 meter en zakt later deze week naar 3,10 meter.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (11)

  • Wanneer iedereen er eens in zou geloven dat niet nieuw of oud materiaal de markt naar beneden haalt.Maar de aanbieders en makelaars in scheepsvrachten! Natuurlijk neemt iedereen zelf de reis aan maar een goede makelaar in scheepsvrachten moet niet willen dat alles onder de prijs van vervoer weggaat.
    Iedereen moppert en klaagt, maar reken mij maar voor óók iemand met een oud schip had nog niet het uurloon van een
    vakman toen er nog beter betaald werd.
    En dan nog iets waarom heeft iedereen nu ineens wel wat te vertellen, maar het is nog altijd zo… ijzer smeden als het heet is. En niet nu er te weinig betaald wordt.

    Geplaatst door: caro op
  • Grote schepen gaan niet failliet.De hypotheek is nl groter dan de handelswaarde en daarmee heeft de bank zichzelf een probleem bezorgd.
    Ze zullen de eigenaar erop laten,een regeling treffen over zijn/haar inkomsten en al het overige incasseren totdat deze tijd voorbij is.
    Daarna mag iedereen weer vrolijk verder varen.
    Hetzelfde gebeurd ook in het groot in de bankwereld.
    Bank neemt teveel risico,komt in problemen en de overheid steekt er nog een berg geld in om zo de boel maar beetje overeind te houden want gaat de boel echt failliet dan zijn de gevolgen/verliezen te groot.
    Allemaal beetje jammer.
    De bedrijven waar eerst het grote geld werd verdiend maar door risico’s in het finacieelbeleid nu in problemen zitten,krijgen nu nog een dikke handruk van de overheid ook.
    Net zoals bij ons in het klein gebeurd.

    kga nu dus ook maar mn hand ophouden bij de bank 😉

    Geplaatst door: Jan op
  • Hoezo mogen we niet met een vinger naar de nieuwbouw wijzen ??
    Het is nl niet alleen de vervoersmarkt die jullie naar de kl*te hebben geholpen , maar ook de personeelsmarkt en de verkoopmarkt van “oudere schepen “. Als je nu een gezonde nieuwbouwmarkt had dan was dit okee , maar wat er de laatste jaren gebeurd is niet meer normaal , dus ja ik ben van mening dat onze nieuwbouw collegas een helehoop kapot hebben gemaakt , en ik ben er zeker van dat voor ze naar de kl*te gaan nog veel meer kapot gaan maken .
    Jarenlang hebben jullie uit je stuurhut van 10 hoog naar beneden gekeken met een minachtende blik op mijn oude rommel , nu kijk ik omhoog met een glimlach…want met een beetje geluk kunnen wij dit nog overleven , jullie ook ????

    Geplaatst door: gvh op
  • Er zijn hier mensen zoals gerard niet echt op de hoogte geloof ik GROTE VRAAG???Bekijk eens de site van het vbr,die hebben het precies juist uitgelegd en er al jaren voor gewaarschuwd.Nieuwbouwers hebben hun eigen laten piepellen door banken en makelaars.Lees verder op de vbr site van verbergt voor je weer onzin schrijft hier.Mvg Bas

    Geplaatst door: bas op
  • Word er inderdaad ook schijtziek van dat gewijs vinger naar de nieuwbouw schepen.Er is in al die tijd dat er nieuwbouw besteld is GROTE VRAAG geweest naar ladingsruimte!Maar nu moeten de mensen met een “ouder” schip wat meer vaaruren maken,en dan is het ineens de schuld van de nieuwbouw?Nee als ze straks voor een prikje te koop komen die nieuwe casco’s zullen we eens zien wie er als de kippen bij zijn!!!!
    We hebben met zijn allen de prijzen lopen te kloten,dat maakt niet uit wat voor schepen het doen! Het zijn de mensen die het doen,ik ken genoeg ( EX ) vrienden/collega’s met een oud schip die mijn prijs wel konden onderduiken met 25ct terwijl ik zelf met mijn oud schip keihard vaar.

    Gewoon oude schepen ouder dan 30jaar de sloop in,met een subsidie regelegeling vlootvernieuwen,ook kleine maten nieuwbouwen.We moeten immers ook de millieu eisen voor blijven om werk te houden.

    LEES :WEGTRANSPORT/SPOORTRANSPORT

    Geplaatst door: Gerard D op
  • Nee heerlijk met die ouwe schuit reisje doen weekje stil nog eens een reis en lekker je tijd uit zingen was vorig jaar ook nog mode, en nou het voor iedereen minder word heeft de nieuwbouw die toch altijd al 24 uur vaart het ineens gedaan. omdat de prijzen minder zijn moet je met een oud schip ook ineens meer vaar uren maken om je kostje te verdienen. zou bijna zeggen, toen hoefde je niet zo hard waarom nu wel? Iedereen zit met de gebakken peren, en er zijn altijd meerdere wegen naar romen, oud schip nieuw schip ieder zijn ding. We moeten hier met zijn allen doorheen!!!!

    Geplaatst door: Henk op
  • Groot gelijk keesie

    Geplaatst door: tony op
  • Voor overcapacitiet is al jaren gewaarschuwd,en toch maar nieuw blijven bouwen.

    Geplaatst door: eric op
  • Weledele Janus,
    Nu moet u mij eens uitleggen, Wie brengt al die tonnen in de vaart ?
    De oude bestaande schepen of de nieuwe ? Ik denk dat u het antwoord al wel weet. Er is op dit moment maar één ploeg schuldig aan het nog verder onderuit ”roetschen” van de vrachten.

    Geplaatst door: Keesie op
  • Net of de alleen de nieuwbouw er iets aan kan doen. ik word er zo langzaam aan schijtziek van. de nieuwe schepen die nu afbegouwd/onderweg zijn die zijn in 2007 begin 2008 besteld, toen er nog niets aan de hand was en er ook vraag was naar ruimte. dus hou aub op met de schuld op 1 categorie te schuiven

    Geplaatst door: Janus op
  • Tuurlijk kan het slechter. Nu voor 2,35 naar Krotz en voor minder dan een euro naar de Ruhr. Met 50.000 ton nieuwe scheepsruimte en nog minimaal 2 pontons onderweg komt er dit jaar nog zo’n 10% uitbreiding van de scheepsvloot bij. Bedrijven draaien steeds minder productie dus nog minder aan en afvoer. Maar niets aan de hand joh, gewoon blijven bouwen die nieuwe schepen….

    Geplaatst door: Keesie op

Reageer

Rijn van A tot Z: ‘Kan het nog slechter?’ | Schuttevaer.nl

Rijn van A tot Z: ‘Kan het nog slechter?’

Ik denk elke week dat het niet slechter kan, maar toch is de bodem nog niet bereikt’, zegt een bevrachter. ‘Het is heel slecht en het ziet er ook nog niet naar uit dat het snel beter wordt.’ Er is nog een beetje werk in Hongarije en schepen zijn daar, hoewel mondjesmaat, nog steeds welkom. Op de Boven-Rijn is de hoeveelheid werk minder geworden.

De pegel van Pfelling op de Donau steeg van 4,87 meter begin vorige week naar 5,27 meter begin deze week Later deze week wordt een stand van vijf meter verwacht. Konstanz steeg van 2,85 naar 2,94 meter en Maxau gaf 5,36 meter aan. De pegel van Kaub daalde licht naar 3,50 meter begin deze week en zakt later deze week verder naar drie meter. Koblenz stond op 3,50 meter en zakt later deze week naar 3,10 meter.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Deel dit artikel

Reacties (11)

  • Wanneer iedereen er eens in zou geloven dat niet nieuw of oud materiaal de markt naar beneden haalt.Maar de aanbieders en makelaars in scheepsvrachten! Natuurlijk neemt iedereen zelf de reis aan maar een goede makelaar in scheepsvrachten moet niet willen dat alles onder de prijs van vervoer weggaat.
    Iedereen moppert en klaagt, maar reken mij maar voor óók iemand met een oud schip had nog niet het uurloon van een
    vakman toen er nog beter betaald werd.
    En dan nog iets waarom heeft iedereen nu ineens wel wat te vertellen, maar het is nog altijd zo… ijzer smeden als het heet is. En niet nu er te weinig betaald wordt.

    Geplaatst door: caro op
  • Grote schepen gaan niet failliet.De hypotheek is nl groter dan de handelswaarde en daarmee heeft de bank zichzelf een probleem bezorgd.
    Ze zullen de eigenaar erop laten,een regeling treffen over zijn/haar inkomsten en al het overige incasseren totdat deze tijd voorbij is.
    Daarna mag iedereen weer vrolijk verder varen.
    Hetzelfde gebeurd ook in het groot in de bankwereld.
    Bank neemt teveel risico,komt in problemen en de overheid steekt er nog een berg geld in om zo de boel maar beetje overeind te houden want gaat de boel echt failliet dan zijn de gevolgen/verliezen te groot.
    Allemaal beetje jammer.
    De bedrijven waar eerst het grote geld werd verdiend maar door risico’s in het finacieelbeleid nu in problemen zitten,krijgen nu nog een dikke handruk van de overheid ook.
    Net zoals bij ons in het klein gebeurd.

    kga nu dus ook maar mn hand ophouden bij de bank 😉

    Geplaatst door: Jan op
  • Hoezo mogen we niet met een vinger naar de nieuwbouw wijzen ??
    Het is nl niet alleen de vervoersmarkt die jullie naar de kl*te hebben geholpen , maar ook de personeelsmarkt en de verkoopmarkt van “oudere schepen “. Als je nu een gezonde nieuwbouwmarkt had dan was dit okee , maar wat er de laatste jaren gebeurd is niet meer normaal , dus ja ik ben van mening dat onze nieuwbouw collegas een helehoop kapot hebben gemaakt , en ik ben er zeker van dat voor ze naar de kl*te gaan nog veel meer kapot gaan maken .
    Jarenlang hebben jullie uit je stuurhut van 10 hoog naar beneden gekeken met een minachtende blik op mijn oude rommel , nu kijk ik omhoog met een glimlach…want met een beetje geluk kunnen wij dit nog overleven , jullie ook ????

    Geplaatst door: gvh op
  • Er zijn hier mensen zoals gerard niet echt op de hoogte geloof ik GROTE VRAAG???Bekijk eens de site van het vbr,die hebben het precies juist uitgelegd en er al jaren voor gewaarschuwd.Nieuwbouwers hebben hun eigen laten piepellen door banken en makelaars.Lees verder op de vbr site van verbergt voor je weer onzin schrijft hier.Mvg Bas

    Geplaatst door: bas op
  • Word er inderdaad ook schijtziek van dat gewijs vinger naar de nieuwbouw schepen.Er is in al die tijd dat er nieuwbouw besteld is GROTE VRAAG geweest naar ladingsruimte!Maar nu moeten de mensen met een “ouder” schip wat meer vaaruren maken,en dan is het ineens de schuld van de nieuwbouw?Nee als ze straks voor een prikje te koop komen die nieuwe casco’s zullen we eens zien wie er als de kippen bij zijn!!!!
    We hebben met zijn allen de prijzen lopen te kloten,dat maakt niet uit wat voor schepen het doen! Het zijn de mensen die het doen,ik ken genoeg ( EX ) vrienden/collega’s met een oud schip die mijn prijs wel konden onderduiken met 25ct terwijl ik zelf met mijn oud schip keihard vaar.

    Gewoon oude schepen ouder dan 30jaar de sloop in,met een subsidie regelegeling vlootvernieuwen,ook kleine maten nieuwbouwen.We moeten immers ook de millieu eisen voor blijven om werk te houden.

    LEES :WEGTRANSPORT/SPOORTRANSPORT

    Geplaatst door: Gerard D op
  • Nee heerlijk met die ouwe schuit reisje doen weekje stil nog eens een reis en lekker je tijd uit zingen was vorig jaar ook nog mode, en nou het voor iedereen minder word heeft de nieuwbouw die toch altijd al 24 uur vaart het ineens gedaan. omdat de prijzen minder zijn moet je met een oud schip ook ineens meer vaar uren maken om je kostje te verdienen. zou bijna zeggen, toen hoefde je niet zo hard waarom nu wel? Iedereen zit met de gebakken peren, en er zijn altijd meerdere wegen naar romen, oud schip nieuw schip ieder zijn ding. We moeten hier met zijn allen doorheen!!!!

    Geplaatst door: Henk op
  • Groot gelijk keesie

    Geplaatst door: tony op
  • Voor overcapacitiet is al jaren gewaarschuwd,en toch maar nieuw blijven bouwen.

    Geplaatst door: eric op
  • Weledele Janus,
    Nu moet u mij eens uitleggen, Wie brengt al die tonnen in de vaart ?
    De oude bestaande schepen of de nieuwe ? Ik denk dat u het antwoord al wel weet. Er is op dit moment maar één ploeg schuldig aan het nog verder onderuit ”roetschen” van de vrachten.

    Geplaatst door: Keesie op
  • Net of de alleen de nieuwbouw er iets aan kan doen. ik word er zo langzaam aan schijtziek van. de nieuwe schepen die nu afbegouwd/onderweg zijn die zijn in 2007 begin 2008 besteld, toen er nog niets aan de hand was en er ook vraag was naar ruimte. dus hou aub op met de schuld op 1 categorie te schuiven

    Geplaatst door: Janus op
  • Tuurlijk kan het slechter. Nu voor 2,35 naar Krotz en voor minder dan een euro naar de Ruhr. Met 50.000 ton nieuwe scheepsruimte en nog minimaal 2 pontons onderweg komt er dit jaar nog zo’n 10% uitbreiding van de scheepsvloot bij. Bedrijven draaien steeds minder productie dus nog minder aan en afvoer. Maar niets aan de hand joh, gewoon blijven bouwen die nieuwe schepen….

    Geplaatst door: Keesie op

Reageer