Voor innovatiesubsidie snelle aanvraag nodig

Binnen de subsidieregeling Innovatie Duurzame Binnenvaart (IDB) stelt het ministerie van Infrastructuur en Milieu in 2016 200.000 euro ter beschikking voor projecten die bijdragen aan de verdere verduurzaming van de sector. De aanvraagtermijn loopt tot 1 juni.

De subsidie kan worden aangevraagd voor projecten gericht op het gebruik van alternatieve brandstoffen, alternatief motorgebruik, voor- of nabehandelingstechnieken of motormanagement, inrichting en gebruik van het schip ten behoeve van de reductie van CO2-, NOx- en PM-emissies en/of methaanslip bij de voortstuwing van binnenschepen. Er geldt een maximum van 125.000 euro per project.

EICB , het Expertise- en Innovatie-Centrum Binnenvaart, voert deze subsidieregeling uit en dient als contact voor vragen over de regeling. Beoordeling van de ingediende projecten vindt plaats door een onafhankelijke Innovatieraad. De uiterste inleverdatum voor aanvragen is 1 juni 2016. Het aanvraagformulier kunt u downloaden via www.eicb.nl/idb.

De subsidie was ook in 2014 en 2015 beschikbaar en voor 2017 heeft het ministerie opnieuw 200.000 euro uitgetrokken. Het is een betrekkelijk kleine subsidieregeling, die de afgelopen jaren overtekend was en daar ziet het ook voor 2016 weer naar uit, zegt Bas Kelderman van het EICB. Jaarlijks worden gemiddeld vier aanvragen gehonoreerd, veelal in de sfeer van alternatieve brandstoffen en haalbaarheidsstudies.

Voor innovatiesubsidie snelle aanvraag nodig | Schuttevaer.nl

Voor innovatiesubsidie snelle aanvraag nodig

Binnen de subsidieregeling Innovatie Duurzame Binnenvaart (IDB) stelt het ministerie van Infrastructuur en Milieu in 2016 200.000 euro ter beschikking voor projecten die bijdragen aan de verdere verduurzaming van de sector. De aanvraagtermijn loopt tot 1 juni.

De subsidie kan worden aangevraagd voor projecten gericht op het gebruik van alternatieve brandstoffen, alternatief motorgebruik, voor- of nabehandelingstechnieken of motormanagement, inrichting en gebruik van het schip ten behoeve van de reductie van CO2-, NOx- en PM-emissies en/of methaanslip bij de voortstuwing van binnenschepen. Er geldt een maximum van 125.000 euro per project.

EICB , het Expertise- en Innovatie-Centrum Binnenvaart, voert deze subsidieregeling uit en dient als contact voor vragen over de regeling. Beoordeling van de ingediende projecten vindt plaats door een onafhankelijke Innovatieraad. De uiterste inleverdatum voor aanvragen is 1 juni 2016. Het aanvraagformulier kunt u downloaden via www.eicb.nl/idb.

De subsidie was ook in 2014 en 2015 beschikbaar en voor 2017 heeft het ministerie opnieuw 200.000 euro uitgetrokken. Het is een betrekkelijk kleine subsidieregeling, die de afgelopen jaren overtekend was en daar ziet het ook voor 2016 weer naar uit, zegt Bas Kelderman van het EICB. Jaarlijks worden gemiddeld vier aanvragen gehonoreerd, veelal in de sfeer van alternatieve brandstoffen en haalbaarheidsstudies.