Binnenvaart niet genomineerd voor Schip van het Jaar

Voor de KNVTS Schip van het Jaar-prijs zijn dit jaar geen schepen uit de binnenvaart en de visserij genomineerd. Uit 11 aanmeldingen selecteerde de jury drie schepen.

De jury nomineerde het jacht Equanimity van Oceanco in Alblasserdam, de Fast Supply Intervention Vessel (FSIV) Karina van Shipyard De Hoop in Lobith-Tolkamer en het Offshore Maintenance Support Vessel Kroonborg gebouwd door Koninklijke Niestern Sander in Farmsum. Schepen die in aanmerking willen komen voor de prijs moeten in Nederland zijn ontwikkeld en bij voorkeur in Nederland zijn gebouwd of grotendeels zijn (af)gebouwd en tussen 1 mei 2014 en 1 mei 2015 zijn opgeleverd. De jury toetst de schepen op ontwerp, economie, duurzaamheid, veiligheid en bouwproces.

Presentaties

Volgens juryvoorzitter Arie Peterse onderscheiden de genomineerde schepen zich elk op hun eigen aspecten. ‘Dat maakt het uiteindelijke beslissingsproces er niet makkelijker op. De ervaring leert dat de presentaties door de genomineerde bedrijven een doorslaggevende rol kunnen spelen in het jurybesluit. Helaas ontbraken dit jaar schepen uit de categorie binnenvaart en visserij. Hoewel het aantal opgeleverde schepen dat voor de prijs in aanmerking zou kunnen komen hoger ligt dan het aantal aanmeldingen, geeft de diversiteit toch een goed beeld van de breedte van de Nederlandse scheepsbouw.’
De KNVTS Schip van het Jaar-prijs wordt voor de 18de maal uitgereikt tijdens het 10de Maritime Awards Gala bij de Onderzeebootloods van RDM Rotterdam aan de Nieuwe Maas op 2 november. (EvH)

Binnenvaart niet genomineerd voor Schip van het Jaar | Schuttevaer.nl

Binnenvaart niet genomineerd voor Schip van het Jaar

Voor de KNVTS Schip van het Jaar-prijs zijn dit jaar geen schepen uit de binnenvaart en de visserij genomineerd. Uit 11 aanmeldingen selecteerde de jury drie schepen.

De jury nomineerde het jacht Equanimity van Oceanco in Alblasserdam, de Fast Supply Intervention Vessel (FSIV) Karina van Shipyard De Hoop in Lobith-Tolkamer en het Offshore Maintenance Support Vessel Kroonborg gebouwd door Koninklijke Niestern Sander in Farmsum. Schepen die in aanmerking willen komen voor de prijs moeten in Nederland zijn ontwikkeld en bij voorkeur in Nederland zijn gebouwd of grotendeels zijn (af)gebouwd en tussen 1 mei 2014 en 1 mei 2015 zijn opgeleverd. De jury toetst de schepen op ontwerp, economie, duurzaamheid, veiligheid en bouwproces.

Presentaties

Volgens juryvoorzitter Arie Peterse onderscheiden de genomineerde schepen zich elk op hun eigen aspecten. ‘Dat maakt het uiteindelijke beslissingsproces er niet makkelijker op. De ervaring leert dat de presentaties door de genomineerde bedrijven een doorslaggevende rol kunnen spelen in het jurybesluit. Helaas ontbraken dit jaar schepen uit de categorie binnenvaart en visserij. Hoewel het aantal opgeleverde schepen dat voor de prijs in aanmerking zou kunnen komen hoger ligt dan het aantal aanmeldingen, geeft de diversiteit toch een goed beeld van de breedte van de Nederlandse scheepsbouw.’
De KNVTS Schip van het Jaar-prijs wordt voor de 18de maal uitgereikt tijdens het 10de Maritime Awards Gala bij de Onderzeebootloods van RDM Rotterdam aan de Nieuwe Maas op 2 november. (EvH)