‘Eerst wat doen aan methaanslip’

De uitstoot van CO2 in de binnenvaart kan tot 2050 met 65% worden verminderd, vooral door brandstofbesparende technieken en het gebruik van LNG. Voorwaarde bij LNG is wel dat de hoeveelheid vrijkomend methaanslip wordt verminderd, anders is de CO2-reductie minimaal. Dat stelt het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KIM) van het ministerie van Infrastructuur en Milieu deze week na onderzoek.

KIM-onderzoek: ‘Binnenvaart richt zich op korte termijn’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

‘Eerst wat doen aan methaanslip’ | Schuttevaer.nl

‘Eerst wat doen aan methaanslip’

De uitstoot van CO2 in de binnenvaart kan tot 2050 met 65% worden verminderd, vooral door brandstofbesparende technieken en het gebruik van LNG. Voorwaarde bij LNG is wel dat de hoeveelheid vrijkomend methaanslip wordt verminderd, anders is de CO2-reductie minimaal. Dat stelt het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KIM) van het ministerie van Infrastructuur en Milieu deze week na onderzoek.

KIM-onderzoek: ‘Binnenvaart richt zich op korte termijn’

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer