Brandstof-wateremulsie lost roetprobleem op

Een brandstofemulsie van gasolie (of stookolie) en water (10 tot 30%) vermindert de uitstoot van fijnstof door scheepsmotoren met rond 85% en de NOx-uitstoot met 10 tot 30%. Door de completere verbranding daalt het brandstofverbruik met 2 tot 4%. Het Duitse Exomission Umwelttechnik, heeft een systeem ontwikkeld dat deze emulsie tijdens de vaart maakt uit standaard gasolie of stookolie en drinkwater.

Brandstof-wateremulsie lost roetprobleem op

Duitse overheid geeft binnenvaart 40% subsidie    

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

Brandstof-wateremulsie lost roetprobleem op | Schuttevaer.nl

Brandstof-wateremulsie lost roetprobleem op

Een brandstofemulsie van gasolie (of stookolie) en water (10 tot 30%) vermindert de uitstoot van fijnstof door scheepsmotoren met rond 85% en de NOx-uitstoot met 10 tot 30%. Door de completere verbranding daalt het brandstofverbruik met 2 tot 4%. Het Duitse Exomission Umwelttechnik, heeft een systeem ontwikkeld dat deze emulsie tijdens de vaart maakt uit standaard gasolie of stookolie en drinkwater.

Brandstof-wateremulsie lost roetprobleem op

Duitse overheid geeft binnenvaart 40% subsidie    

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer