KNRM stroomlijnt onderhoud materieel met Marad-systeem

De KNRM voert momenteel op alle 42 stations het nieuwe onderhoudsysteem Marad van het Urker bedrijf MaraSoft in. ‘De historie van de boot komt daardoor op één plek terecht, onze drie regiomonteurs zijn sneller bij kleine storingen en we kunnen trends in gebreken ontdekken’, somt technisch inspecteur Hans van der Molen als voordelen op.

URK

Marad draait nu al op meer dan de helft van de stations. MaraSoft berekende voor station Urk geen kosten en krijgt voor de overige stations alleen een jaarlijks bedrag. ‘Dat scheelt de KNRM 41 maal 2050 euro aan eenmalige licenties’, legt MaraSoft-eigenaar Pieter van Urk uit.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

KNRM stroomlijnt onderhoud materieel met Marad-systeem | Schuttevaer.nl

KNRM stroomlijnt onderhoud materieel met Marad-systeem

De KNRM voert momenteel op alle 42 stations het nieuwe onderhoudsysteem Marad van het Urker bedrijf MaraSoft in. ‘De historie van de boot komt daardoor op één plek terecht, onze drie regiomonteurs zijn sneller bij kleine storingen en we kunnen trends in gebreken ontdekken’, somt technisch inspecteur Hans van der Molen als voordelen op.

URK

Marad draait nu al op meer dan de helft van de stations. MaraSoft berekende voor station Urk geen kosten en krijgt voor de overige stations alleen een jaarlijks bedrag. ‘Dat scheelt de KNRM 41 maal 2050 euro aan eenmalige licenties’, legt MaraSoft-eigenaar Pieter van Urk uit.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer