LPG optie voor dual fuel tweetakt dieselmotoren

MAN Diesel & Turbo heeft een dual fuel systeem ontwikkeld voor maritieme tweetaktmotoren, waarmee ze voor 75 tot 95% op LPG kunnen draaien en voor de rest op zware olie of gasolie. Het is een variant op het eerder ontwikkelde systeem voor de ME-GI dual-fuel motoren, die op een mix van aardgas (LNG) en zware olie of gasolie draaien.

ill2

Door Hans Heynen
De voor LPG aangepaste GI (Gas Injectie) dual fuel tweetaktmotoren hebben een ander soort brandstofinjectiesysteem dan de voor aardgas geschikte dual fuel motoren.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer

LPG optie voor dual fuel tweetakt dieselmotoren | Schuttevaer.nl

LPG optie voor dual fuel tweetakt dieselmotoren

MAN Diesel & Turbo heeft een dual fuel systeem ontwikkeld voor maritieme tweetaktmotoren, waarmee ze voor 75 tot 95% op LPG kunnen draaien en voor de rest op zware olie of gasolie. Het is een variant op het eerder ontwikkelde systeem voor de ME-GI dual-fuel motoren, die op een mix van aardgas (LNG) en zware olie of gasolie draaien.

ill2

Door Hans Heynen
De voor LPG aangepaste GI (Gas Injectie) dual fuel tweetaktmotoren hebben een ander soort brandstofinjectiesysteem dan de voor aardgas geschikte dual fuel motoren.

Dit artikel is exclusief voor abonnees

Wilt u onbeperkt lezen? Word abonnee en krijg toegang tot unieke maritieme vakinformatie waarmee u altijd up-to-date bent.

Abonneer